MPCME Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Vi har glemt passordet til en asus eee pc med linux. hvordan fikser vi det?
8086 Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Burde fint gå an å søke det opp på nettet. Har gjort lignende (lagt til/slettet/endret passord) på diverse linuxdistroer jeg ikke har hatt passord og bruker til. Essensielt så må du boote i en slags "rescue mode" som gir deg umiddelbart root prompt, og så kan du bruke "passwd" til å gi nytt passord til en gitt brukerkonto. Søk deg opp.
del_diablo Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Vi har glemt passordet til en asus eee pc med linux. hvordan fikser vi det? Jeg antar noe stort her, men gjør dette: 1. Start pc 2. Velg "recovery modus" 3. Velg Promt/Root shell/hva det heter 4. Skriv in "passwd *brukernavn*" (f.eks "passwd ole22"), og skriv inn det nye passordet 5. Og det skal funke
MPCME Skrevet 13. november 2009 Forfatter Skrevet 13. november 2009 hvordan velger jeg recovery modus
troari Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 ?? Kan denne linken hjelpe? http://eeepc.technoburger.net/password-rec...assword-request
MPCME Skrevet 13. november 2009 Forfatter Skrevet 13. november 2009 takk for allle svar, det virket, tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå