Gå til innhold

Netshop, hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke om dette er riktig seksjon, så poster det bare her.

Jeg bestilte en pc for noen uker tilbake, for å være mer nøyaktig 26.10.2009. Siden da har bare "leveringsdatoen" blitt pusha lengre framover, og er fortsatt utsatt.

Noen som har erfaringer fra Netshop, som kan stemme med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har de alle delene på lager?

alt utenom skjermkortet, Sapphire Radeon HD 5850, som det står "ubestemt 1.12.2009", den datoen har også bare forskyvet seg hele tiden..

Skrevet

Bare for din egen del bør du vite at ubekreftet dato er nettop det... ubekreftet. Den datoen som står der bør ikke regnes som "mest sansynlig denne datoen", men heller "i beste fall denne datoen". Du bør med andre ord ikke kjøpe ubekreftede deler dersom du har hastverk med å få den levert, for slike deler kan i værste tilfelle utsettes i månedsvis. Om du er "dead-set" på denne delen bør du heller ringe butikken og høre om de kan kommentere på når det er realistisk at den kommer på lager. Hvis de ikke vet mer enn det som står på nettsiden så ikke regn med at du kan stole på ubekreftet datoen ihvertfall...

Det er i det hele tatt en praksis som mange ikke synes mye om, men det er ikke så mye å gjøre med heller - det er blitt standard praksis for denne typen forhandlere pga. hvordan grossistene opererer.

-Stigma

Skrevet
Men det som irriterer meg, er at jeg ikke får en ca. dato en gang.. At det liksom kan hende at jeg ikk får den før nyttår..

Men vet de ikke så vet de ikke... når de ikke har en bekreftet dato fra sin leverandør så kan de jo ikke gi deg noen bekreftet dato heller. Det blir litt feil å være frustrert på butikken av den grunn. Du kan jo fint velge et annet kort som faktisk er på lager og kan sendes ut i posten dagen etter... der er jo du som velger hva du vil gjøre med det.

Om de som sagt ikke vet noe mer hvis du tar en telefon til butikken så må du bare regne med at ubekreftet datoen rett og slett er usikker, og du må velge om det er bedre å vente eller bedre å velge en annen del.

-Stigma

Skrevet

issuen her er at det er vanskelig å få tak i 5870 kort generelt. Er problemer hos produsenten eller noe slikt afaik. Det har blant annet forårsaket at gt300 er utsatt til etter nyttår.

vanligvis ville jeg hevet kjøpet, men sjangsen er jo at du ikke vil få en pc med 5870 noe tidligere fra noen som helst annet nettshop. Siden alle netshoppene jeg vet om er utsolgt og avventer leveranse.

så det eneste du egentklig oppnår med å kanselere er å havne lenger bak i køen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...