Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes 190D 1985mod, kupevifte problem


malcite

Anbefalte innlegg

Kupé vifta til min lille Mercedes 190D slutta å virke for ikke lenge siden, siden da har jeg vært å skaffet en pent brukt å testet (slik at jeg vet at den fungerer) erstatning som jeg har siden satt inn på egen hånd.

 

Ingen lett sak slik som skruene var plassert, men etterhvert så kom den på plass å ledningen som den kom med fungerte å fint, men problemet er bare at når jeg setter på tenningen så vil ikke vifta vise tegn til å starte, heller ikke når bilen er i gang. Har prøvd å sjekke for kontaktfeil inne i motorrommet, men der er det tilsynelatende ingenting galt.

 

Er det noen som vet hva som er galt å evt om det er så ille at jeg må ut med dashbordet for å kunne fikse problemet. Har enda ikke tatt det skrittet. Problemet er i det elektriske da viften ikke går rundt i det hele tatt selv om alt er satt tilbake slikt det var før viften ble bytta.

Forsåvidt, i tilfelle noen lurer på det, den gamle vifta sluttet å virke da lagrene var helt slitt. Før den sluttet helt ut var det veldig bråkete men en bestemt dur på den å etter å ha tatt den ut så var det lett å se at lagrene var helt nedslitte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekket sikringen?

eventuelt at ledningene er koblet riktig? åssen modell var donorbilen?

 

anbefaler at du blir medlem i 190klubben forresten.

Sikringene er sjekket, ledningen er å rett da det er idiotsikret på begge sider ;)

donorbilen var av samme type, kjøpt hos et bilopphuggeri, men ble testet mens vi var der å fungerte godt.

Ellers takk for tipset om klubben :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...