rvenes Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det eg lurer på er om premium kunder laster opp musikk til andre også? Eller er det gratis brukerene som tar seg av denne trafikken? Slemt om man betaler for å være premium, også må man i tillegg få belasta linja si i tillegg.
MrEspen Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Jeg vil tro p2p trafikken gjelder for alle (bortsett fra mobilklienter), det er med på å sikre kvaliteten på tjenesten så jeg ser ingen problemer med at jeg som Premiumbruker også bidrar til dette. Alternativet hadde vært at Spoitfy måtte bygget ut med en enorm serverpark for å streame all musikken og du som gratiskunde måtte høre dobbelt så mye reklame og jeg som Premiumbruker måtte betale dobbelt så mye. Nå har ikke jeg gjort noen offisielle målinger på dette, men det kan jo ikke vært store mengder trafikk det er snakk om når jeg fint har kjørt Spotify på EDGE med mobilt bredbånd... Jeg har heller ikke noen god linje hjemme, men har aldri hatt problemer, eller i det hele tatt merket at Spotify bruker av den...
rvenes Skrevet 11. november 2009 Forfatter Skrevet 11. november 2009 Vis dei ikkje har lest på dei meir reklame, og at premium slepper dette. Har egentlig ikkje så masse med båndbredda å gjere, men antall connections.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå