Gå til innhold

Acer Aspire 8940G eller Dell XPS M1730 til gaming,

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle

Trenger hjelp til å velge mellom to gamer laptops. Den ene er en Dell XPS M1730 Link og den andre er en Acer Aspire 8940G Link . Som dere ser så har XPS'en to 256mb sjermkort, og Acer har en 1 gb sjermkort.. Hva er best egnet til gaming. Har hørt noen si at 2 skjermkort som i xps'en er like bra som den Acer'r. Jeg er heller ikke sikker på hvilken prosessor som er bedre osv så jeg må henvende meg til dere som har peiling =D Hva synes dere?

Dell XPS M1730

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Dobbel 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT-grafikk med NVIDIA SLI-teknologi

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

Acer Aspire 8940G

Intel Core i7 720QM

4 GB DDR3 SDRAM - 1066 MHz

NVIDIA GeForce GT 240M 1GB

Endret av bluewing_25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen synspunkter i det hele tatt?

Den skal primært brukes til gaming av nyere spill ol. (arma 2, COD, WoW, etc) Trenger litt info om hvorvidt skjermkortminne er like bra, og om prosessorene...

Skrevet
Hei alle

Trenger hjelp til å velge mellom to gamer laptops. Den ene er en Dell XPS M1730 Link og den andre er en Acer Aspire 8940G Link . Som dere ser så har XPS'en to 256mb sjermkort, og Acer har en 1 gb sjermkort.. Hva er best egnet til gaming. Har hørt noen si at 2 skjermkort som i xps'en er like bra som den Acer'r. Jeg er heller ikke sikker på hvilken prosessor som er bedre osv så jeg må henvende meg til dere som har peiling =D Hva synes dere?

Dell XPS M1730

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Dobbel 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT-grafikk med NVIDIA SLI-teknologi

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

Acer Aspire 8940G

Intel Core i7 720QM

4 GB DDR3 SDRAM - 1066 MHz

NVIDIA GeForce GT 240M 1GB

Gå for acer sin :w00t: Denne har DDR3 ram, en quar core processor og ikke alle spill benytter sli og utnytter en sli konfriguasjon i spill. nvidia gt 240 er et relativt bra skjermkort til bærbare pc-er. Dessuten betaler du jo en god del for utsende for xps pc-en

Lykke til:)

Ellers ville jeg personelig annbefalt denne som jeg sparer til:

- Veldig kraftig grafikk, ganske billig, utsende, bra med minne og en grei processor:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502368

Skrevet
Takk for svar. Jeg tror jeg går for aceren. Hva synes du er bedre på Asusen du anbefaler kontra Aceren?

Bedre grafikkort, og en god del mer for pengene.

Skrevet

Har Dell'en selv, og dem er ikke så værst å spille på. Skjermen er veldig bra. Problemet er at endel spill, blandt annet stort sett alle mmorpg's, har null støtte for SLi og Crossfire, noe som betyr at man potensielt mister ytelse i de spillene med mindre man skrur av SLi. Med SLi aktivert, så kjører i allefall XPS'en Mass Effect med rimelig kurrant grafikk, men det er vel også det heftigste jeg har testa på den.

Tror nok en noe nyere singel GPU laptop vil klare nyere spill minst like bra, og kanskje for mindre penger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...