MPCME Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Jeg trykket på en annonselink ved et uhell, og så fikk jeg blåskjerm, jeg får ikke slått på pcen, det er en skolepc. men jeg vil ikke levere den inn, siden den har vert ødelagt 6 ganger jeg bruker denne pcen som jeg bruker ndre pcer. jeg tror det kan være en feil i selve maskinen.
labtop Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Har du plate med xp/vista som fulgte med maskinen?
labtop Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Får du startet i sikkermodus? Eventuellt kan du ta en recovery på den ved å trykke alt + f10 eller noe sånt under oppstart. i tilfelle det er det tryggeste å ta vare på filene først. Da må du ta ut disken å koble den til en annen maskin..
MPCME Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 (endret) ok,men jeg får ikke sartet i sikkermodus heller. og hvor ligger disketten? koden er 0x0000007E (C0000005 blablabla) Endret 9. november 2009 av datating
PerB Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Søk på Google med 0x0000007E og du vil få mange forslag til årsak.
MPCME Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 jeg har gjort det, men jeg forsto det ikke, siden det var så mye forskjellig
TakeR^ Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 (endret) Når du har oppgradert datamaskinen til Windows XP, kan du få en STOP-feilmelding som ligner på denne: STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x804E518E, 0xFC938104, 0xFC937E04) SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED ? Dette problemet kan oppstå hvis en systemtråd genererer et unntak som feilbehandleren ikke fanger opp. Dette kan skje hvis et eller flere av følgende forhold er til stede: - Hvis dette problemet oppstår etter den første omstarten under Windows-installasjonen, eller etter at installasjonen er ferdig, kan det hende at datamaskinen ikke har nok plass på harddisken til å kjøre Windows. - Hvis dette problemet oppstår etter den første omstarten under Windows-installasjonen, eller etter at installasjonen er ferdig, kan det hende at datamaskinens BIOS ikke er kompatibel med Windows. - Inkompatible skjermkortdrivere. - Skadet RAM. - En skadet enhetsdriver eller systemtjeneste. - Hvis problemet er knyttet til filen Win32k.sys, kan det være forårsaket av et eksternt kontrollprogram fra tredjepart. KLIKK HER FOR Å LÆRE RESTEN! Endret 9. november 2009 av TakeR^
Malvado Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Tja, kan jo også være noe styggdom som har lagt seg inn. Hvor kom annonselinken fra? Anbefaler at du prøver å starte pcen i sikkerhetsmodus (F8 under oppstart, sikkerhetsmodus) fungerer ikke dette så må du jo prøve å gjennopprette innstalasjonen med recovery cd'en (som du bør ha laget selv). Har du ikke disse alternativene så er det nok på tide med en re-installasjon / reparasjon av oset med innstalasjonsdisken.
MPCME Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 (endret) hvor får jeg den recovery cden? er det min feil? vi har 5 andre pcer hjemme som jeg bruker på akkurat samme måte. jeg har trykket på den linken før, men det har ikke skjedd noe sånt før. vi har en 4 år gammel pc som jeg bruker akkurat samme måte. kan feilen ligge et annet sted en hardisken? jeg sier bare at det er en bærbar lenovo Endret 9. november 2009 av datating
MPCME Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 Er det noen grunn av at RAMen blir ødelagt?
MPCME Skrevet 10. november 2009 Forfatter Skrevet 10. november 2009 jeg vil bare si at jeg ikke har innstallert et nytt opprativsystem, så det kan ikke være derfor.
MPCME Skrevet 11. november 2009 Forfatter Skrevet 11. november 2009 annonselinken trykket jeg på 3 dager før blåskjerm, men jeg skulle innstallere visual basic 2008, så måtte jeg restarte pcen
Malvado Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Har ikke Lenovo en sånn blå knapp man kan trykke på under oppstart for å få tilgang til verktøy for å fikse eventuelle problemer? http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...cid=MIGR-4UFUYK
masterboy Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Hvis det er en thinkpad som ikke er alt formye modifisert fra stock oem software, så har du en blå knapp som det står "think vantage" eller noe annet fantasifult på. Trykk på den under oppstartskjermen (dvs, ca 2 sekunder etter du har startet), og du kan gjennoprette maskinen med forskjellige alternativer der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå