Gå til innhold

Lange brukernavn i lister


Anbefalte innlegg

Det er enkelte brukere med lange brukernavn, f.eks. en ny, men aktiv bruker på akam-forumet, med lengde på brukernavn "ikkebrukernavnmennestensånn".

Antar så lange, sammenhengende brukernavn er tillatt, i og med at brukeren kunne opprette seg. Men - det lange, ubrytelige brukernavnet gjør at kolonnene "Siste post", "Siste handling" i lister som "Mine innlegg" og annet blir bredere, og dermed blir andre kolonner med mye innhold, som "Tittel", smalere. Dette gjør at sistnevnte kolonne wrapper, og rekkene i listen blir unødvendig høye.

 

Er det mulig å sette maksimum vist lengde på brukernavn i listene? ..Brukernavnene blir jo forkortet når man åpner og leser et innlegg (nevnte brukernavn blir forkortet til lengde "ikkebrukernavnme.."), og det hadde vært fint hvis de også ble forkortet i listene. Hadde først vært virkelig irriterende hvis navnet hadde vært enda lengre, med enda flere "brede" bokstaver som M, W, underscore og sånt.

 

En annen løsning er maks-lengde på sammenhengende ord eller andre constraints til brukernavn.

 

..Eller er det bare meg som irriterer meg om sånt noe? ;)

 

 

Edit: ..Og jo - ekstra morsomt blir det hvis brukernavnet står både i "Trådstarter" og "Siste innlegg" - så blir det ekstra lite plass til de andre kolonnene. Får passe på å ikke poste i en sånn tråd. ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...