Gå til innhold

KDE og Gnome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo stort sett bare layout som er forskjell....

Hvis du vil ha maskinen din til å se utrolig stiil ut velger du gnome.

Gnome ROKKER nemlig WinXP når det gjelder design osv.

 

Men hvis du vil ha det oversiktlig og fint velger du kde...

Hvorfor ikke prøve begge -og så velge den du synes er best ?

Lenke til kommentar

Etter min erfaring er gnome/kde rimelig tregt forhold til mange andre window managers (som WindowMaker eller Openbox), men det er på linje med windows-hastighet. Selv om det ser pent ut bør du kanskje prøve noen andre window managers og...

Lenke til kommentar

Ja, det er mye eye candy i KDE, og jeg er ikke særlig glad i eye candy. MEN, jeg brukte Gnome en gang for lenge siden, og det var noe som avskrekket meg skikkelig (kan ikke huske hva det var, og det er sikkert blitt utbedret nå uansett), og det gjør at jeg fortsatt har aversjoner mot Gnome. :roll:

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen pa KDE og Gnome?

 

KDE er et åpent og vennlig miljø av utviklere verden over, med mange svært dyktige folk med på laget. Man har utviklet avanserte og effektive teknologier for skrivebordsmiljøet - teknologier du ikke ser, men som gjør det enkelt å utvide og videreutvikle KDE. Derfor skyter utviklingen fart veldig fort, noe som har gjort KDE til det mest avanserte skrivebordsmijøet for Unix. Mange vil også si det peneste, det mest konfigurerbare, og det enkleste å bruke miljøet.

 

GNOME-prosjektet ble startet av rent politiske årsaker, og disse årsakene er i dag helt irrelevante. GNOME er utviklet i programmeringsspråket C, som er tungvindt og gjør GNOME noe buggete og utviklingen treg. Utviklermijøet er også mer lukket og ugjennomtrengelig. Fra versjon 2.0 er filosofien til GNOME «konfigureringsmuligheter skremmer brukerne, fjern konfigureringsmuligheter».

 

Hva burde jeg velge?

 

Du burde prøve hver av dem i en ukes tid hver, og gjøre opp din egen mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...