Gå til innhold

Vil se Pc'en på Tv'en


Anbefalte innlegg

Jeg har VGA utgang i Pc'en men ikke i Tv'en.

Hva trenger jeg får å få til å se dataen min på tv'en?

 

På den linken er pc'en min: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...47-3687446.html

 

Her er et bilde av baksiden tiv Tv'n:

philips-32-pfl-3404-32488_3.jpg

 

EDIT: Dere forvirrer meg! Det jeg skal bruke den til er å se vanlige filmer på TV'en, ikke noe HD. (Selv om det egentlig hadde vært digg å spille av Blu-Ray filmer på Tv'n i og med at jeg har bluray spiller på PC'en)

Endret av MjusicForLife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tven har antakelig dvi, og en vga til dvi adapter er lett å få tak i. Men om pcen din er av nyere dato og ikke av de aller billigste, har antakelig den også dvi eller hdmi utgang. Dette vil, i de fleste tilfeller gi deg bedre bilde, samt at med hdmi trenger du ikke en ekstra kabel til lyd.

Endret av southparkman
Lenke til kommentar

Ta å les igjen du Hårek, så ser du fort att det er hos deg missforståelsen er ;)

VGA til DVI, Og så lenge det er DVI-A inngang på TV'en (noe det som oftest er) så holder det med en helt vanlig adapter som feks. selges på biltema her.

 

Adapteren Hårek nevner brukes bare dersom TV'en ikke har Analog DVI inngang. (DVI-D eller HDMI)

Lenke til kommentar

De flese nyere tver har dvi-a (og digital dvi i samme kontakt, har en egen betegnelse som jeg selvfølgelig har glemt), kabelen pluss adapteren jeg bruker kosta 250 spenn, så jeg regner med at du kan få adapteren billigere separat. Tven vår er heller ikke veldig ny og var ikke av de beste når den ble kjøpt heller.

 

Edit: google ftw. De fleste nyere tver har dvi-i som er dvi-d (digital) og dvi-a i samme kontakt.

Endret av southparkman
Lenke til kommentar

Har dårlig tid akkurat nå, men kan jo gi ett par eksempler bare for å vise att det finnes. Greitnokk så er det bare 1 av disse som har Dvi-I, men poenget med att det finnes TV'er med DVI består okke som.. ;) Forrige Viewpia tv'en min hadde også DVI.

 

Samsung LT-P468W, PPM42M7HB, P2570HD, HP-P4261, 400PXN...

 

Men skal trekke tilbake den kommentaren att nyere tv'er som regel hadde DVI-I.. for det er jo langt fra sannhet.. så det beklager jeg for.

Endret av macusa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...