Gå til innhold

Går det ann å spille spill i Windows Server Core Edition?


Siege

Anbefalte innlegg

Hei, jeg satt og tenkte litt og plutselig så kom jeg på, kan man spille spill i windows server 2008 core (non-gui). Det vil si at man ikke har noen desktop interface men bare en svart skjerm med kommand line. Og jeg vet at man kan få windows server 2008 i core edtion som da er uten GUI. Men går dette an? Kan man starte opp spill og spille dem med Windows Server 2008 Core?

 

Takk på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo ikke noe GUI (Graphical user interface) så hvordan kan du få spilt da? Selvsagt, har du et kommandolinje basert spill fra tidlig 80-90 tall eller noe så kanskje.

 

Men ellers nei, du får ikke kjørt noen programmer som krever grafisk grensesnitt på core versjonene. Det er jo liksom hele vitsen.

 

Og ikke helt ser jeg hvorfor du bruker en core versjon til å spille på heller, er jo ofte en grunn til at man har en server core versjon, og det har men neppe på en pc hjemme i stua.

OG tror ikke IT sjefen blir så blid om du legger inn spill på en server....

Lenke til kommentar

det jeg trodde var at man på en måte kjørte en kommando som satt igang spillet og kjørte exe filen. Da med tanke på at man hadde fått mer ut av pc-en hvis man ikke hadde noe annet som kjørte i bakgrunnen. Men hvis det ikke går så er det greit. Ellers så kan man laste ned trail versjon av Windows Server 2008 GRATIS og derreter utsette trialperioden hvor da dette er fullt lovlig.

Lenke til kommentar
det jeg trodde var at man på en måte kjørte en kommando som satt igang spillet og kjørte exe filen. Da med tanke på at man hadde fått mer ut av pc-en hvis man ikke hadde noe annet som kjørte i bakgrunnen. Men hvis det ikke går så er det greit. Ellers så kan man laste ned trail versjon av Windows Server 2008 GRATIS og derreter utsette trialperioden hvor da dette er fullt lovlig.

 

Joa, men ikke mer enn 180 dager max....etter det koster jo server versjonen opptil 20-30.000 kroner for Enterprise...kan få mange Windows 7 lisenser for den summen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...