Gå til innhold

Blackberry scam fra The Voice, trenger råd


Anbefalte innlegg

Hei. På torsdag i forrige uke vant jeg en Blackberry Curve 8520 via The Voice. De sendte mobilen på fredag og på tirsdag hentet jeg den på posten. I mailen fra han som kontaktet meg når jeg vant stod det at enkelte funksjoner ikke fungerte uten et trigcom abonnement. Jeg tenkte at det var greit, så lenge jeg kunne sende sms, mms og surfe via edge. Jeg satt inn mitt eget djuice (telenor) simkort og fikk tilgang til vanlig wap og sms. Men når jeg skulle begynne å installere norsk språkpakke osv. fra trigcom gjennom pcen fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha abonoment hos dem for å få norsk språk. Jeg fant også ut at ingen av de forhåndsinstallerte app'sene fungerte med mobilen uten at jeg hadde et abonnement via trigcom.

 

Har The Voice egentlig rettigheter til å dele ut "gratis" blackberries, uten å si at man faktisk må kjøpe et veldig dyrt abonnement for å bruke den? De var også frekke nok til å sende med et simkort fra trigcom man bare kunne putte i mobilen for å åpne et abonnement.

Det stod ingen aldersgrense på konkurransen og derfor syntes jeg det blir feil av dem å sende ut mobiler til ungdommer med ferdigt abonnement klart til bruk, når de ikke blir informert om noe.

 

Jeg lurer på om det går an å returnere mobilen til trigcom som sponset konkurransen, mot penger. Eller om det er et sted/en butikk man kan levere den til.

 

Jeg har binding til et abonnement allerede og får ikke brukt mobilen fullverdig anyways.

Endret av JoakimSv93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...