Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Renault Grand Espace 2.0T/ aut. Erfaringer/ synspunkter


Reggy

Anbefalte innlegg

Ser at det står ett par slike Renault G E tilslags på finn med 2.0Turbo bensin, 163 hk og aut kasse.

 

Det jeg lurer på er om dette vil være god nok motorisering for så stor bil og aut kasse. Er det noen som har erfaringer med denne? Jeg finner ikke engang tekniske data for å se hva dreiemomentet er.

 

Og kan man tune denne motoren? Finner ikke noen tuning til den.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at det står ett par slike Renault G E tilslags på finn med 2.0Turbo bensin, 163 hk og aut kasse.

 

Det jeg lurer på er om dette vil være god nok motorisering for så stor bil og aut kasse. Er det noen som har erfaringer med denne? Jeg finner ikke engang tekniske data for å se hva dreiemomentet er.

 

Og kan man tune denne motoren? Finner ikke noen tuning til den.....

 

Sjekk ut forumet på www.renaultbiler.no

der får du vite det meste du trenger å vite om Renault, og viss du spør på forumet der, er det folk som KAN Renault som svarer...

 

Masse tips også viss du skulle falle for fristelsen å kjøpe Renault :love:

Lenke til kommentar
Ser at det står ett par slike Renault G E tilslags på finn med 2.0Turbo bensin, 163 hk og aut kasse.

 

Det jeg lurer på er om dette vil være god nok motorisering for så stor bil og aut kasse. Er det noen som har erfaringer med denne? Jeg finner ikke engang tekniske data for å se hva dreiemomentet er.

 

Og kan man tune denne motoren? Finner ikke noen tuning til den.....

 

Sjekk ut forumet på www.renaultbiler.no

der får du vite det meste du trenger å vite om Renault, og viss du spør på forumet der, er det folk som KAN Renault som svarer...

 

Masse tips også viss du skulle falle for fristelsen å kjøpe Renault :love:

 

Takk for det.

 

Har allerede inne en tråd der på samme tema. Ville bare forsøke å favne flere på min tråd. Synes det går litt trått i renaultforumet...selv om det er meget gode svar der...

Lenke til kommentar

Lite svar får du fordi det går lite av dem. Ganske sjelden vare. Jeg har skrudd en del på dem og har ingenting godt og si bortsett fra at sikringsboksen sitter fint til.

 

Jeg har mange skrekkhistorier og komme med, men skal ikke ta dem nå. At bilen faller fra hverandre og blir dekket av garanti betyr ikke at det er en bra bil bare så det er sagt. Du bør hvertfall ikke importere alle garantisakene kan bli et mareritt hvis importøren er kranglete og hvertfall hvis han har gått med i finanskrisa.

 

Google Grand Espace og finn diverse tester. Den bilen her MÅ bare ligge langt nede. Mener jeg så en test hvor dem klinte til med en overlegen sisteplass.

 

Og si at man ikke KAN renault er som og skyte seg selv i foten. De har blanda seg inn i mange bilmerker og dratt ned kvaliteten på alt. Spesielt Volvo og Nissan med fler. Man er borti Renault løsninger oftere enn man tror og det er rett og slett for dårlig. Ellers har jeg skrudd Renault i mange år og på arbeidsplassen min er jeg liksom Renault-sjefen og får alle drittjobbene på disse bilene. Deriblant Grand Espace som virkelig er flaggskipet når det gjelder dårlig kvalitet.

 

Grand Espace er som Mercedes Vito. Total fiasko.

 

Og såklart. Ikke spør en Renault mann og det er bra. Blir som og spørre presten om gud fins. Svaret er såklart ja.

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar
Lite svar får du fordi det går lite av dem. Ganske sjelden vare. Jeg har skrudd en del på dem og har ingenting godt og si bortsett fra at sikringsboksen sitter fint til.

 

Jeg har mange skrekkhistorier og komme med, men skal ikke ta dem nå. At bilen faller fra hverandre og blir dekket av garanti betyr ikke at det er en bra bil bare så det er sagt. Du bør hvertfall ikke importere alle garantisakene kan bli et mareritt hvis importøren er kranglete og hvertfall hvis han har gått med i finanskrisa.

 

Google Grand Espace og finn diverse tester. Den bilen her MÅ bare ligge langt nede. Mener jeg så en test hvor dem klinte til med en overlegen sisteplass.

 

Og si at man ikke KAN renault er som og skyte seg selv i foten. De har blanda seg inn i mange bilmerker og dratt ned kvaliteten på alt. Spesielt Volvo og Nissan med fler. Man er borti Renault løsninger oftere enn man tror og det er rett og slett for dårlig. Ellers har jeg skrudd Renault i mange år og på arbeidsplassen min er jeg liksom Renault-sjefen og får alle drittjobbene på disse bilene. Deriblant Grand Espace som virkelig er flaggskipet når det gjelder dårlig kvalitet.

 

Grand Espace er som Mercedes Vito. Total fiasko.

 

Og såklart. Ikke spør en Renault mann og det er bra. Blir som og spørre presten om gud fins. Svaret er såklart ja.

 

 

Takk for svar!

 

Du mener at på det generelle plan, om det er Renault Grand Espace 2.2 DCI, 3.0 DCI el 2.0 turbo osv er noe dritt. En bil med potensielle store utgifter uansett motor. Så man bør ligge unna uansett. Vel jeg begynner å bli skeptisk, hører ikke så mye positivt.

 

Men jeg sliter litt. Har lyst på ny bil av hvis størrelse, helst diesel og automat er et must. Da er liksom Renault inne blant de bilene som blir aktuelle fordi jeg ikke har allverdens til penger å handle for.

 

Ford Galaxy og S- Max med automat blir for dyre, ellers veldig fine og aktuelle biler. VW Sharan er heller ikke noen skoop, og det har jeg i dag, VW Touran med DSG = gjerne. Men den blir for snau... Mitsubishi Grandis - fin bil, men bensinmotor og vel bare 4 trins automat kasse. Citroen C4 Grand Picasso - kanskje det nærmeste jeg kommer. Men litt uvant med den automat kassen og for at jeg skal klare prisen blir det med den minste motoren. Det er litt snaut... Men kan kanskje tune da????

Lenke til kommentar

Jeg er av den oppfatningen at Renault sitt dårlige rykte kommer mest av dårlig vedlikehold. Eier man en Renault, så får man høre det HVER ENESTE gang det er noe feil at det er "fransk elendighet". Det gjør nok at mange driter i bilen, gir den elendig vedlikehold, osv. Dersom man får feil på en fransk bil er det "fransk elendighet". Dersom man får feil på en japank eller tysk bil er det en "tilfeldig feil" eller i verste fall "en mandagsbil". Det er min egen erfaring etter to stykk Renault.

 

Er masse tilfeller av verksteder som ikke gidder å slå opp etter hva Renault anbefaler for bilene, og om de finner f.eks at Renault anbefaler en annen type olje enn hva som de bruker på andre biler, så gidder de ikke å kjøpe den typen, og fyller på med det de bruker på alle andre. Selv merkeverkstder har jeg hørt mange ganger har gjor dette, brukt hva de bruker på Volvo og brukt Volvo sine instrukser for Renaultene som har kommet inn. Er ikke veldig rart at enkelte opplever mye feil der.

 

Dette gjelder selvsagt i stor grad om man kjøper brukt bil og ikke vet hvor den har vært. Min 2002-modell Megane som har nå begynte f.eks å fuske kraftig nå for et par uker siden. Viste seg at en eller annen har byttet en av tennspolene, og både ikke montert pakning på den, og samtidig ødelagt gjengende til bolten den var festet med. Lå noen mm med vann på tennpluggen under.. Det kan likegodt være et verksted som har gjort det, som en privatperson.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Lite svar får du fordi det går lite av dem. Ganske sjelden vare. Jeg har skrudd en del på dem og har ingenting godt og si bortsett fra at sikringsboksen sitter fint til.

 

Jeg har mange skrekkhistorier og komme med, men skal ikke ta dem nå. At bilen faller fra hverandre og blir dekket av garanti betyr ikke at det er en bra bil bare så det er sagt. Du bør hvertfall ikke importere alle garantisakene kan bli et mareritt hvis importøren er kranglete og hvertfall hvis han har gått med i finanskrisa.

 

Google Grand Espace og finn diverse tester. Den bilen her MÅ bare ligge langt nede. Mener jeg så en test hvor dem klinte til med en overlegen sisteplass.

 

Og si at man ikke KAN renault er som og skyte seg selv i foten. De har blanda seg inn i mange bilmerker og dratt ned kvaliteten på alt. Spesielt Volvo og Nissan med fler. Man er borti Renault løsninger oftere enn man tror og det er rett og slett for dårlig. Ellers har jeg skrudd Renault i mange år og på arbeidsplassen min er jeg liksom Renault-sjefen og får alle drittjobbene på disse bilene. Deriblant Grand Espace som virkelig er flaggskipet når det gjelder dårlig kvalitet.

 

Grand Espace er som Mercedes Vito. Total fiasko.

 

Og såklart. Ikke spør en Renault mann og det er bra. Blir som og spørre presten om gud fins. Svaret er såklart ja.

 

He he - det skinner gjennom lang vei at du jobber på Volvo, nettopp de som i all hovedsak bør ta skylden for det dårlige ryktet Renault har her på berget. Har alltid kjørt Renault og hatt bilene mindre på verksted enn naboene for å si det sånn. Om jeg skulle ha noen grunn til å bytte merke måtte det kun være pga det elendige service nettverket her i Norge, det er hva som er det egentlige problemet.

 

Det at Renault drar ned kvaliteten på bl.a. Volvo, Nissan m.fl. er det største pi**epreiket jeg noen gang har hørt, dette klarer Volvo fint selv! Hvis jeg ikke husker alldeles feil var det Volvo som leverte den desidert dårligste motoren som noengang sto i en Renault sist på nitti-tallet, en orkesløs 2.0 16v motor.

 

Har skrudd endel bil, og Renault er ikke verre enn noe annet. Ingen kan påstå det, tvert imot er det stort sett kurrant konstruert alt sammen - men for all del, noe tullball har absolutt alle, OGSÅ "aksepterte" merker som Volvo, VW osv osv.

 

Til orientering så ligger Renault svært godt an på tester over driftssikkerhet målt i Tyskland - kanskje ikke uten grunn at nettopp Renault er Tysklands største importmerke, langt over VOLVO og Toyota, for å nevne noen. Mulig at dette er fordi Renault verkstedene i land som Tyskland er noe mer oppdaterte på sitt merke enn hva som er tilfellet her hjemme -og dermed kan de det de jobber med -og også gjør det etter boka -i motsetning av hva som dessverre er saken i Norge.

 

Så den skrøne historien du kommer med, er å trekke det vel langt. Jeg foreslår at du kanskje finner et bilmerke du er motivert til å mekke på - det er nok best for Renault eierne iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...