HiSpeed Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Jeg har 2 Excel-filer hvor den ene (Fil A) skal vise en totalsum som er hentet fra en annen fil (Fil B). I Fil A ønsker jeg en totalsum som skal være summen av alle verdier i Kol B med samme tekst i Kol A. Fil B kan inneholde data som dette: A B +---------------+-----------+ 1 | Tekst | Verdi | +---------------+-----------+ 2 | Tekst AAA | 100 | +---------------+-----------+ 3 | Tekst AAA | 50 | +---------------+-----------+ 4 | Tekst BBBB | 120 | +---------------+-----------+ 5 | Tekst AAA | 200 | +---------------+-----------+ 6 | Tekst BBBB | 100 | +---------------+-----------+ 7 | Tekst BBBB | 150 | +---------------+-----------+ 8 | Tekst AAA | 180 | +---------------+-----------+ 9 | Tekst AAA | 50 | +---------------+-----------+ TAG for å beregne en totalsum er teksten f.eks. Tekst AAA Kan dette løses (Excel 2007 Norsk)?
Harald Staff Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Lag en Pivot-tabell i et eget ark, og flytt arket over i en ny arbeidsbok (høyreklikk arkfane, Flytt eller kopier... ) . HTH. Beste hilsen Harald
HiSpeed Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Beklager sein tilbakemelding. Jeg skal prøve dette. Høres ut som den enkleste løsningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå