Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen skrur seg av helt uten videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har bygd meg en pc for bilde- /videoredigering. Den har fungert helt perfekt. Helt til den natta fadern lukket vinduet på rommet mitt. Når jeg kom neste dag, var ekstremt varmt på rommet. og maskinen hadde skrudd seg av. Det gikk fint når jeg startet den men så så begynte hel... Jeg får starta den og brukt den i noen minutter så slår den seg selv av. Når jeg skrur den på igjen kommer den til loadingbilde eller litt lenger så skrur den seg av igjen. Jeg tror kanskje at den ikke akkurat tålte den varme natten, er det noen som aner hva som kan være galt?

Takker på forhånd for alle gode svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sjekk CPU-vifte,kan være løs/full av støv eller skitt...

Nei det var ikke det heller, jeg bygde den for 2 uker siden, så det var ikke noe støv inni den. Oppna og sjekka om CPU vifta var løs, men det var den ikke. Det rareste er at område rundt CPU er lunka, men rundt chipsette er det betydelig varmere! Har det noe å si? Skjønner ikke hvorfor den stopper, kan ikke skjønna at CPU blir for varm heller?

Skrevet
Kjøpte du EVGA X58 Classified, hvis ja, hva er temp i PC Health Status i bios?

nope, har xfx n780i tror jeg det heter, er det noe galt med evga x58 classified?

Skrevet
nope, har xfx n780i tror jeg det heter, er det noe galt med evga x58 classified?

Ikke det jeg vet, det var bare for å nevne hva du skulle se etter i bios(PC Health Status), men hvis du leter litt i bios på ditt hk, så finner du sikkert temp og spenning på hw noen plass. Kanskje det heter Hardware Monitor i din bios.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...