coverty1dk Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Hei! Jeg har bygd meg en pc for bilde- /videoredigering. Den har fungert helt perfekt. Helt til den natta fadern lukket vinduet på rommet mitt. Når jeg kom neste dag, var ekstremt varmt på rommet. og maskinen hadde skrudd seg av. Det gikk fint når jeg startet den men så så begynte hel... Jeg får starta den og brukt den i noen minutter så slår den seg selv av. Når jeg skrur den på igjen kommer den til loadingbilde eller litt lenger så skrur den seg av igjen. Jeg tror kanskje at den ikke akkurat tålte den varme natten, er det noen som aner hva som kan være galt? Takker på forhånd for alle gode svar!
OlaOlablakken Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Sjekk CPU-vifte,kan være løs/full av støv eller skitt...
coverty1dk Skrevet 3. november 2009 Forfatter Skrevet 3. november 2009 Sjekk CPU-vifte,kan være løs/full av støv eller skitt... Nei det var ikke det heller, jeg bygde den for 2 uker siden, så det var ikke noe støv inni den. Oppna og sjekka om CPU vifta var løs, men det var den ikke. Det rareste er at område rundt CPU er lunka, men rundt chipsette er det betydelig varmere! Har det noe å si? Skjønner ikke hvorfor den stopper, kan ikke skjønna at CPU blir for varm heller?
coverty1dk Skrevet 3. november 2009 Forfatter Skrevet 3. november 2009 Japp:-D Brukte bra mye også, måtte ta vekk litt..
ask99 Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Kjøpte du EVGA X58 Classified, hvis ja, hva er temp i PC Health Status i bios?
coverty1dk Skrevet 8. november 2009 Forfatter Skrevet 8. november 2009 Kjøpte du EVGA X58 Classified, hvis ja, hva er temp i PC Health Status i bios? nope, har xfx n780i tror jeg det heter, er det noe galt med evga x58 classified?
ask99 Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 nope, har xfx n780i tror jeg det heter, er det noe galt med evga x58 classified? Ikke det jeg vet, det var bare for å nevne hva du skulle se etter i bios(PC Health Status), men hvis du leter litt i bios på ditt hk, så finner du sikkert temp og spenning på hw noen plass. Kanskje det heter Hardware Monitor i din bios.
iron_knuckle Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 (endret) Det er ikke meningen du skal bruke mye kjølepasta. Du skal bruke så lite som mulig. Har du mulighet til og teste med en annen psu? Endret 8. november 2009 av iron_knuckle
coverty1dk Skrevet 8. november 2009 Forfatter Skrevet 8. november 2009 har ikke ingen andre psu atm, men kan sjekke litt om jeg kan få tak i en:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå