Gå til innhold

backpacker tur i india


wailer

Anbefalte innlegg

neste uke drar jeg på 5månders tur til India (har bestillt billett men har ikke fått visum enda:)

 

noen som har en ide om hvor mye penger man trenger til 5månder ca? kommer til og bo og leve billig,men kommer fortsatt til og gjøre alt jeg vil av aktviteter og utflukter.

 

noen som har noen tips om steder man bør dra som ikke er så veldig kjente?

 

 

hadde egentlig planer om og sykle i asia eller dra til japan men en venninde overtalte meg til og bli med til 5månder i india isteden, dette er en rett på sparket tur. Har absolutt ingen ting klar enda uten om fly biletten og flyet går 8 dager:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil gjerne høre hvor lang tid det tar å få visum. De skriver at de prøver å få det til på 5 dager...

 

Og så trenger du vel litt vaksiner og malrone.

 

jeg var på India sin ambassade i Oslo i dag, tok 6 timer i kø før det var min tur, var bare 1 skranke og han som jobba der (helt norsk fyr) vare mere opptatt av alt annet enn og motta søknader.

Så hvis du møtter opp på ambassaden for og søke visum bør du ha veldig veldig god tid og bra tolmodighet

 

1 uke skulle det ta og få visum. neste tirsdag mellom 16-17.

Lenke til kommentar

jeg har bare bestilt meg 1veis billett til India.

 

når jeg skal hjem har jeg tenkt og dra fra Delhi til Dubai 1 uke (koster under 1000kr med fly). så hjem med norwegian.

 

Men tingen er på wikitravel står det:

 

If you are traveling from India(not sure of procedure from other countries), please get a stamp of 'Ok to Board' on your tickets and Visa. Most of the times, it is arranged by your travel agent. In case he hasn't then as soon as you get your Visa; take your Visa, Passport and Ticket to your Airlines office and get the stamp of 'OK to board'. Without this you might not be allowed to travel to UAE/Dubai.

 

 

Vil jeg trenge det jeg også? eller er det bare for indiske statsborgere?

Lenke til kommentar

I have some friends living in India (some of them are europeans) and they say it's a very cheap country. They usualy make around 200 us dollars per month so they have to live with that (including rent, food, transportation, excursion etc). So, for 5 month I think you can do it with around 2-5000 euros (including long trips to other countries, like the ones you are planning to do).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...