Gå til innhold

TV Opptakere. Hvor mange typer finnes det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har Canal Digital Parabol. Ikke HD tv, Ikke HD tuner. Har en nå ødelagt VHS opptaker. Vil ha ny opptaker.

Har tenkt på å kjøpe en DVD opptaker. Med eller uten harddisk.

Men...så når man begynner å lete på nett, dukker det plutselig opp MANGE alternativer.

Multimedia PC'er

Dekodedere med innebygd opptaksmuligheter

3 parts PVR opptakere med hardisk

PC med tvkort.

Og sikket mye annet rart.

Hvorfor er det ikke en sticky som forklarer forskjellene ? Eller er det kanskje ikke så mange som jeg tror ?

Ok, Dekoderne fra Parabol leverandørene skjønner jeg meg på. Men alle (?) er HD tv baserte, og det har jeg ikke. Dessuten lagrer de på relativt små disker. Innholdet kan heller ikke overføres til PC.

Kan ikke noen liste opp hva de forskjellige opptaksmulighetene er, innkludert fordeler/ulemper og krav til utstyr (HD tv, parabol, kabel div)?

Et eks :

http://www.danedigital.com/4-SO-Hard-Disk-...speaky-pvr.html

Hva skiller denne fra feks tunere fra canal digital med innebygd harddisk ? Og finnes det liknende alternativer ? Takk så mye for alle råd og tips.

Blir jeg ikke klokere, så kjøper jeg meg en ny VHS spiller! :)

Endret av dapre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kort delforklaring:

CD sine bokser (Sagem) er velkjent for å være søppel. Ikke anbefalt.

Skal man ha HD så må man kjøpe en CD boks, dessverre. Hvis ikke vil CD sperre kortet på HD kanalene.

Skal man ikke ha HD er det absolutt beste en 3.parts PVR. F.eks Topfield 5500 er svært bra. Vantage er også bra.

PC kan sikkert fungere, men det er mye pes for å få alt rett. En PVR er mye enklere å forholde seg til.

Skrevet
En kort delforklaring:

CD sine bokser (Sagem) er velkjent for å være søppel. Ikke anbefalt.

Skal man ha HD så må man kjøpe en CD boks, dessverre. Hvis ikke vil CD sperre kortet på HD kanalene.

Skal man ikke ha HD er det absolutt beste en 3.parts PVR. F.eks Topfield 5500 er svært bra. Vantage er også bra.

PC kan sikkert fungere, men det er mye pes for å få alt rett. En PVR er mye enklere å forholde seg til.

Takk for svar Hårek. Men den Topfield'en var i dyreste laget. Har ikke SÅ høye krav til design og kvalitet, men vil gjerne ha god plass og tilnærmet dvd kvalitet på opptak.

Skal prøve å finne ut hva som egentlig skiller Dane-elec So Speaky PVR, mot feks en DVD opptaker med harddisk. Det første som slår meg er harddiskstørrelsene som Dane-elec'ene har vs DVD opptakere, og muligheten til å koble til pc. Hente filmer både inn og ut. Feks redigere opptak ytterligere via pc, eller hente inn og avspille filmer fra pc. Med stor disk kan man lagre store mengder film på Dane-elec'en, i stedet for i DVD hylla. Vi får se hva jeg finner ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...