Gå til innhold

Canon Legria FS200 vs Panasonic SDR-S26EF


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er specs på Panasonic'en.

 

Og her er specs på Canon sin.

 

Det første jeg legger merke til: Canon har større bildebrikke (=bra) og mindre zoom (=bra). Jeg har 10x optisk zoom på mitt kamera og det holder i lange baner. Det er meningsløst å ha mer fordi det bare blir skjelving og ustø filming. Mye zoom går som regel også ut over optiske egenskaper. Dvs. at 41x zoom som regel er bedre enn 70x.

 

Ellers så er spesifikasjonene ganske like.

 

PS. Hvis du vil opp fra Standard definition til HD-kvalitet så er det billigste alternativet Samsung HMX-H100 til 3410 kr + frakt. Jeg har akkurat fått mitt eksemplar i posten og er ganske fornøyd. Hvis det blir for dyrt så har Samsung et kamera som tilsvarer de to du nevner til en lavere pris: Samsung C10.

 

Jeg ble skremt bort fra Canon på grunn av Canons manglende interesse for å lage 64bit drivere og dumt filformat på videoene.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svaret

 

Har sett på det Samsung kameraet, og lurer på om det fil formatet som blir tatt opp(H.264 BP), er lett å redigere i redigerings program på pc. lurer også på om videokvaliteten på det som blir tatt opp er noenlunde det samme som de to kameraene over?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...