Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutt liker jente.. Men tør ikke ta initiativ


Gjest Sjenert Gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Sjenert Gutt

Vel, dette er mitt *kremt* første innlegg her.. :yes:

 

Jeg tenkte jeg skulle fortelle om noe meget interessant. Får prøve å gjøre dette til et sammenhengende innleg, men om jeg feiler, kan jo alltid teksten brytes opp i mindre viter som er lettere å fordøye.

 

Ok. Tok litt mot bare å starte denne tråden, men nå er jeg jo her, så hvorfor ikke, lxm

 

Litt start-info;

 

1. Jeg er en gutt på 19. Jenta jeg er på knærne etter, er 22.. Jeg ser ikke på det som noen hindring, egentlig, men kanskje det er det.

 

2. Jeg veier 130kg, men folk sier jeg ser ut som jeg veier 95 eller noe. Ikke føler jeg meg spesielt pen heller. Jeg har alltid følt meg som den styggeste i klassen.

 

3. Noen sier personlighet teller mer enn utseende. Det håper jeg virkelig, siden alle sier jeg har ei grei personlighet. Altså, ei fantastisk personlighet tror jeg ei venninne sa. Og ei annen venninne sa via MSN (Og IRL, tror jeg) at jeg er søt.. Eller sød.. Men det er jo det samme..

 

Jeg har opplevd sånne små-forelskelser før. Sånne som går over etter et par uker. Altså, man liker ei jente litt, for så å ikke tenke på henne mer. En slags forberedelse til senere forelskelser eller hva det er. Vel. Dette er over nå da. Men for å cut straight to the case da:

 

Jeg traff ei jente for noen måneder siden (3-4), på et sted hvor vi har felles hobby. Vi snakker en del sammen, snakker ikke kun om hobbyen, men også om andre ting. Ikke viktige ting.. Eller jo, viktige også, men ikke noe som involverer følelser. Nå ha det seg slik at hver gang jeg ser bilen hennes, får jeg frysninger. Går inn i bygget med de felles hobbyene, der står hun på ganga. hva gjør jeg? Jo, jeg går bort og klapper heste hennes, og prøver å starte en samtale. Jeg sier noe, hun sier noe, vi konverserer. Hun smiler. Føles så utrolig bra.

 

Når vi sitter med en kopp kaffe hver på et rom hvor man kan sitte om drikke kaffe, kan vi snakke lenge. Hun kan også finne på å starte en samtale, selvom det ikke har skjedd ofte. Så ser hun på meg. Jeg ser på henne. Øyekontakt. Jeg får sånn merkelig sting i brystet, og ser bort. Men av og til kan vi holde den lenge. Denne øyekontakten er noe jeg tenker veldig mye på. Betyr den noe, eller er det bare jeg som innbiller meg ting?

Hun kan også smile mens hun her øyekontakt med meg. Jeg smiler også, og det føles så.. Riktig.

 

Vi har aldri funnet på noe sammen, bortsett fra å dele litt fritidsaktiviteter.. Men det er slikt hun kunne gjort med hvem som helst, uten å legge noe særlig i det. Men jeg får frysninger (positive) hver gang hun ser på meg og smiler eller.. altså, søker øyekontakt.

 

Men alltid når jeg og hun er der, er også min far eller min mor der. Altså er det ikke lett å si noe spesielt. Men burde kanskje ikke si noe egentlig, for ikke å skremme henne ved plutselig å fortelle henne at jeg har det jævla crushet på henne.. Uansett, jeg har lyst til å si noe. Klarer snart ikke la være, men vet jeg må. Må holde tett til ei gang vi kan snakke om annet enn rent normale ting. Ting som faktisk tilsier at hun liker meg også (Noe jeg virkeig håper hun gjør, men jeg er ivredd for at hun ikke ser på meg som mer enn en venn).

 

Faren min vet tydeligvis at jeg liker henne. Som om de har en egen radar eller noe.

 

Men, hva kan jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sjenert Gutt

Er ikke fast når jeg treffer henne heller, men er jo nokså ofte. Snakka mye med henne

 

Beklager trippelpost, men kunne øyensynlig ikke editere det første innegget, så da ble det slik. Sorry for det. Men trenger råd, da

Lenke til kommentar

Den som intet våger intet vinner. Spør om hun vil finne på noe med deg en dag. Kan være hva som helst, hva slags hobby er det dere har sammen forresten?

 

Du sier dere har kjent hverandre i tre-fire måneder, kjenner dere hverandre godt? Hvis dere gjør det er det på tide å gjøre noe ihvertfall, kan være at det er for sent allerede, men det finner du ikke ut av hvis du ikke prøver.

Hvis dere bare prater mye sammen om daglidagse ting ender dere 99% sikkert opp som bare venner. Det du må gjøre er å vise at du ikke bare vil være venner. Jeg sier ikke at du må gå rett bort til henne å kysse henne, men eskaler. Du kan starte med enkle ting som berøring, ikke tafsing, men der det faller naturlig, se hvordan hun reagerer på det, og hvis hun reagerer positivt kan du ta det videre.

 

Værre er det ikke, men ikke bruk for lang tid før du gjør noe, for da blir det fort forsent.

Lenke til kommentar
Gjest Sjenert Gutt
Den som intet våger intet vinner. Spør om hun vil finne på noe med deg en dag. Kan være hva som helst, hva slags hobby er det dere har sammen forresten?

 

Du sier dere har kjent hverandre i tre-fire måneder, kjenner dere hverandre godt? Hvis dere gjør det er det på tide å gjøre noe ihvertfall, kan være at det er for sent allerede, men det finner du ikke ut av hvis du ikke prøver.

Hvis dere bare prater mye sammen om daglidagse ting ender dere 99% sikkert opp som bare venner. Det du må gjøre er å vise at du ikke bare vil være venner. Jeg sier ikke at du må gå rett bort til henne å kysse henne, men eskaler. Du kan starte med enkle ting som berøring, ikke tafsing, men der det faller naturlig, se hvordan hun reagerer på det, og hvis hun reagerer positivt kan du ta det videre.

 

Værre er det ikke, men ikke bruk for lang tid før du gjør noe, for da blir det fort forsent.

Vi deler hest som hobby. Jeg har sottet på med hennes, og jeg fikk lov å kjøre den.. Og tømmekjørte den også. Dette virka som et tegn på et hun stoler på meg, da.. Men kan jo være for å være grei hun lot meg få lov.. Jeg aner ikke. Men som sagt, kanskje hun stoler på meg, ja :)

 

Vi har kjent hverandre i minst tre måneder. Har snakka en del sammen.. Men ja.. Jeg vil si vi kjenner hverandre brukbart godt. Men jeg har jo ikke fått noen hemmeligheter ennå, men det kommer vel med tida, jeg vet ikke. Håper jo det, fdet kan vel kanskje være et tegn på at hun liker meg?

 

Altså, å ta på henne på et pauserom.. Vi sitter stort sett alltid i hver vår benk på hver vår side av bordet.. Kunne jo blitt litt show der om jeg plutselig satte meg ved siden av henne og begynte å ta på henne, f. eks. på skuldra. Eller armen. Føre hånda med armen og prøve å holde hender. Dette er jo ikke det letteste å gjøre, men uansett, vi snakker mye. Ofte. Når hun har tid..

 

Hun har også en liten hund som har vært skeptisk til meg. Ei gang sa hun visst "Kanskje hunden er sjalu", og rødmet etterpå.. Da ble jeg paff, men trenger jo ikke være sant, da det var faren min som sa hun hadde sagt det. Men den godtar meg delvis nå. Kan til og med ligge på fanget (hunden, altså) :D

 

Jeg vet det fort kan bli for sent.. Men dette føles for viktig til å være noe som bare skal gå i glemmeboka. Føles helt annerledes denne ganga. Dette er liksom jenta jeg godt kunne spend forever with..

 

Uansett, jeg kan jo ikke gjøre annet enn å håpe, og prøve å ta mot til meg, men vet ikke hva hun vil tro om meg om jeg gjør noe slikt..

 

Anywayz, jeg ville gitt hva som helst for en klem. Huff..

 

Tenker så mye på henne at det snart går utover hverdagen.. :S

Lenke til kommentar

Altså, ikke får å ta ifra deg motet eller noe. Men det at hun låner deg hesten din osv trenger ikke bety at hun liker deg. Selv om du kanskje ikke synes det er så lett, så kommer du ingen vei om du fortsetter slik du gjør nå. Selvfølgelig er det en viss sjanse for at hun vil falle for deg helt av seg selv, men når du er ute etter ei spesifik jente så er ikke det helt veien å gå for å si det slik.

 

Du trenger ikke holde hender osv med en gang, gi henne et klapp på ryggen før du setter deg ned f.eks. Hvis du absolutt vil ha en klem av henne, gi henne en klem før dere drar da vel? Det er ihvertfall helt ufarlig, gjør det med alle venninnene mine omtrent selv. :)

Lenke til kommentar
Gjest Sjenert Gutt
Altså, ikke får å ta ifra deg motet eller noe. Men det at hun låner deg hesten din osv trenger ikke bety at hun liker deg. Selv om du kanskje ikke synes det er så lett, så kommer du ingen vei om du fortsetter slik du gjør nå. Selvfølgelig er det en viss sjanse for at hun vil falle for deg helt av seg selv, men når du er ute etter ei spesifik jente så er ikke det helt veien å gå for å si det slik.

 

Du trenger ikke holde hender osv med en gang, gi henne et klapp på ryggen før du setter deg ned f.eks. Hvis du absolutt vil ha en klem av henne, gi henne en klem før dere drar da vel? Det er ihvertfall helt ufarlig, gjør det med alle venninnene mine omtrent selv. :)

Vet det ikke trenger bety hun liker meg. Det er jeg fullstendig klar over. Jeg håper jo hun vil falle for meg av seg selv.. Kanskje hun allerede har gjort det.. Håper jeg..

 

Kanskje det.. Men det er det flere som gjør.. :S

 

Hun må da se at jeg er helt tulling når hun er der xD

 

Uansett, kanskje det ikke er meninga at det skal bli meg og henne, men det føles slik.

 

Også venter jeg jo på "hint" som kan si om hun liker meg eller ikke, så jeg ikke tenger å være så usikker

Lenke til kommentar
Gjest Sjenert Gutt
Det er helt klart ett blinkskudd du har med hu. Lange øyekontakt er et godt tegn :w00t:

 

Ta henne med på en litt fin middag, restaurant eller hjemme hos deg. Alt ettersom. Rett og slett, ta henne med på en date.

Er jo hun også som søker øyekontakt. Da tenker jeg "That smile in your eyes, let med know that you need me..".. Som en tulling, men er ikke lett å omgås ei jente man liker så godt. Men går bra. Hun er virkelig Ok og det der :D

 

Ja, det er jo et genialt first move.. ??

Eller??

Varn oen som fraråda meg det også.. :S

Lenke til kommentar

Den enkleste måten å bryte "Tuch barrier" er jo bare å si til deg selv "Neste gang jeg møter hun så skal jeg si "Hei" med en klem, og "Hade" med en klem. Det vil ikke virke som creepy for hun, siden det er naturlig å gjøre. Og det er da også en liten test, for hvis hun da er aktivt med i klemme, og klemmer tilbake med armene, hvis du gjør det, så kan jo det være et tegn på at hun er interessert.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest sjenert Gutt

Nå ble jeg nervøs..

 

Har truffet henne mange ganger før UTEN å klemme henne.. :S

 

Føles bare så riktig når jeg og hun snakker. Samme hva vi snakker om, så lenge vi snakker om noe. Da er det meg og henne, ingen andre. Dette vet jeg ikke om hun føler, men jeg gjør. Når jeg snakker med henne, mister jeg på en måte begrep om tid.. Altså.. tida går fort.. :D

 

Men, er jo alltid så mange andre der.. :S

Lenke til kommentar

Tja du må tørre å bryte litt grenser her, etterhvert vil det å gi en klem føles helt naturlig og ikke noe man trenger være redd for. Jeg pleier somregel å gi klem til nye jenter jeg blir kjent med som jeg aldri har sett før, så det er IKKE noe å være redd for i ditt tilfelle altså ;)

 

Men det å gi en klem er jo ikke det viktigste, du må småflørte litt med henne, så ser du hvordan hun reagerer på det.

Lenke til kommentar
Gjest Sjenert Gutt

Vel vel.. Jeg tenkte jeg skulle si hvordan det gikk, da, når jeg endelig sa noe

 

Jeg sendte SMS med noen fine ord, "Jeg har falt for deg" og litt søte ord til.

 

Hun avviste meg

 

Så vet dere det, ja

Lenke til kommentar

Well, shit happens.

Syns ikke du bør ta det så tungt. Kom deg opp i sadelen igjen og start friskt :p .

I og med at du beskriver deg selv som sjenert, har du nok kommet et langt stykke i riktig retning ved å si til henne at du er forelsket... Krever alltid litt "baller" for å komme seg ut av sin "comfort zone" . Syns dermed at du bør være stolt av deg selv!!

 

 

Lite tips til hvordan du kan bli en bedre rytter:

Neste gang du får følelser for ei jente, så ungå å si det med ord. Prøv heller med litt forsiktig berøring i en passende situasjon... (merk: PASSENDE!!)

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar
Gjest Sjenert Gutt

Takk.. :)

 

Ja, jo.. Krevde mot å sende den meldinga B)

 

Sendte "Ikke få panikk.." rett etterpå.. Det angrer jeg på :S

 

Takk for tipset.. Men berøring er ikke min sterkeste side..

Lenke til kommentar

Feilene dine er ganske opplagte hvis du har fortalt hele historien i denne tråden, så jeg håper du lærer av de til neste gang. Og slapp av, det er ikke utseende ditt, du har jo truffet henne på tomannshånd(?) nok ganger til å potensielt sjarmere henne i senk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...