Gjest sinna Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Er ei jente på 22 år. Er og har alltid hvert en veldig rolig person som "aldri" blir sint. Har vært en del plaget med depresjoner, men aggressivitet har jeg først hatt problemer med de siste månedene. Merker at det har blitt litt verre i det siste. Jeg blir skikkelig sint inni meg, prøver å holde det for meg selv, så tror ikke så mange merker det. Men jeg blir veldig irritabel. Det som er rart er at dette skjer så og si nesten bare etter fysisk aktivitet. Trenger ikke være mye aktivitet heller, er nok bare å gå tur med hunden og så blir jeg irritabel etterpå. Trodde det var slik at fysisk aktivitet hjelper på humøret? Jeg går på 10mg Cipralex, og har gjort det i 3,5 år nå tror jeg. Har også lavt stoffskifte...vet ikke om det har noe med dette å gjøre? Har tenkt å begynne å jogge og komme meg litt i form, men er liksom ikke så morsomt når jeg blir så sint at jeg nesten begynner å grine og får lyst til å slå ned noen Noen som vet hva dette kan komme av? Eventuelt hva jeg kan gjøre?
Gjest sinna Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Hadde foresten litt høyt testosteronnivå for ca 1,5 år siden. har ikke målt det siden så aner ikke hvordan det er nå. Og ja, jeg er jente, så burde jo ikke ha for mye testosteron Men kan det være det som gjør at jeg er blitt en sinnatagg?
Skandinav Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Hvis vi ser på hva som til vanlig årsaker sinne, irritasjon og humørsvingninger hos en person kan vi kanskje nærme oss et hypotetisk svar. Er det bare etter trening/aktivitet du blir sint? Eller skjer det også når du er sulten, vid stress, om morgenen/kvelden. Hører du stemmer? Typiske årsaker til indre sinne, det vil si at det er uprovosert, er av psykiske årsaker. Konstante tanker med håpløshet, maktesløshet, og andre ikke oppbyggende tanker, fører jo til at alle blir irriterte. Vi reagerer alle ulikt på motgang. Noen reagerer med isolasjon/depresjon, andre reagerer med sinne og ståpåvilje. Det dreier seg om forsvarsmekanismer. ANdre mer fysiologiske årsaker kan være hormonubalanse som gir lavt blodsukker, overproduksjon av "stimulerende" hormoner, eller underskudd på "velvære" hormoner. En tur til legen kan være på sin plass for drøfting om det er på tide å kutte antidepressive og ta noen blodprøver.
Gjest sinna Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 takk for svar Er stort sett etter fysisk aktivitet, men også når jeg er sliten generelt. Blir ikke slik ved stress, og kan være når som helst på dagen. Hører ikke stemmer takk og pris ,Har forsåvidt hatt konstante tanker om håpløshet osv i det siste. Har også vært plaget med magesmerter, kvalme og oppkast i det siste. Har en dermoid cyste på venstre eggstokk. Kan det være grunnen? Mener å ha hørt at slike cyster kan produsere diverse hormoner? Har time hos legen neste mandag.
hean Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Jeg tror ihvertfall at fysisk aktivitet uansett vil være bra på lang sikt.... skaff deg noe du kan slå på, en boksesekk eller noe som du kan få ut agressjonen på.
Gjest sinna Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 God ide! Har ofte lyst til å gå løs på et eller annet En boksesekk eller noe sånt er kanskje ikke så dumt.
weebl Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 blir vel en ond sirkel av det? boksing er jo også fysisk aktivitet, men spørs om vi ikke funker sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå