Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabil PC ingame etter overklokk i7

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen.

Har nå begynt å merke at PCen min ikke oppfører seg som før. Dette syntes jeg er veldig rart fordi PCen er stabil og jeg har ikke virus eller malware på PCen. Dette har jeg skjekket med Antimalware og AVG.

Jeg har gjort noen endringer i bios og jeg tror at det kan være grunnen til at PCen ikke er som den skal. Jeg har en i7 CPU og den har alltid kjørt på 19x211 i bios med HT:off og 1.37V. Nå har jeg justert på dette litt 19x205 HT:on da med 1.33V på CPUen. Jeg har også endret timingsene til RAMen. Jeg har OCZ ram med oppgitte spesifikasjoner; 8-8-8-24 1600mhz. Nå kjører den på usle 1215mhz 7-7-7-20.

Konklusjon

Jeg forstår ikke hvorfor PCen min ikke oppfører seg som den skal, da har rikelig med FPS(over 200 overalt i CS:S som jeg spiller) og har heller ikke merket noe til spikes eller liggnende.

Altså, jeg har gjevnt over 200FPS ingen "chocke" eller "loss" ingame for de som er kjent med det. Alikevel går det ikke like smooth som før.

PCen vil jeg si er stabil med oppgitte finjusteringer da jeg kjørte PRIME95 i 2timer uten noen feil.

Så da spør jeg dere? Hva kan være gale ? Om PCen ikke blir som før kommer jeg til å formatere. Takker for all hjelpen på forhånd!

Hardware:

Asus P6T deluxe v2

i7 920 @ 3.85ghz

GTX 295 @lett overklokk

6GB DDR3 RAM

- Jompio

Endret av Jompio
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok klokke ned noe. Pc'n er ikke skikkelig stabil før du har primet den i 24 timer. Har selv opplevd feil under priming etter 12 timer. I første omgang hadde jeg kjørt timings som anbefalt på rammen og primet over natta ihvertfall. Just my 0,02$ ;)

Skrevet
Du bør nok klokke ned noe. Pc'n er ikke skikkelig stabil før du har primet den i 24 timer. Har selv opplevd feil under priming etter 12 timer. I første omgang hadde jeg kjørt timings som anbefalt på rammen og primet over natta ihvertfall. Just my 0,02$ ;)
Det er vel å ta litt hardt i? Den skal jo brukes til spilling. Og når du bencher så "sliter" jo PCen en god del mer enn når du spiller. Så om jeg bencher 5timer så tror jeg nok jeg er fornøyd og at den er mer enn stabil nok. Vil jo ikke ødelegge komponenter grunnet to heavy benching :p Men ellers takk, men det må være noe rusk somewhere tror jeg siden PCen ikke liger meg nå.

kjører windows 7

Skrevet

Har nå formatert, men merker det samme problemet. Tror faktisk det kan være rammen jeg da.. For stramme timings? Eller er det helt på trynet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...