Gå til innhold

Microsoft Office fra Vista til W7

kjeetil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er kommet i den situasjonen at jeg skal formatere datamaskinen min, og oppgradere operativsystemet fra Windows Vista til Windows 7.

I den anledning holder jeg for tiden på å ta backup på alt av filer jeg har på dataen. Jeg har installert Microsoft Office Enterprise 2007, og ønsker å få dette installert på W7.

CD-keyen har jeg fremdeles, men jeg mangler selve CD-rom'en. Er det noen som vet hvordan jeg kan få installert Office på W7 uten CD-rom?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Office Enterprise 2007 er vel kun tilgjengelig for kunder gjennom volumlisensiering, så hvordan du har fått tak i CD-key til den lurer jeg på.

Du får ringe Microsoft, oppgi CD-key og navnet ditt og spørre om de kan sende ny installasjons-DVD.

Endret av fUsiOn
Skrevet

Har fått det gjennom en tidligere arbeidsplass, derfor har jeg Enterprise-edition. Problemet er at jeg nå er flyttet utenlands for å studere, dermed blir det vanskelig å låne en cd tidligere arbeidsgiver.

Dersom Microsoft ikke tilbyr versjonen downloadet over nettet, er det mulig å bare copy-paste hele Ms Office over på en ekstern harddisk, for så å lime det inn igjen når dataen er formatert?

Skrevet

Hvis denne ble gitt til deg av en tidligere arbeidsgiver så har du i teorien ikke lov til å bruke denne programvaren lenger da du ikke lenger er ansatt på din tidligere arbeidsplass.

Copy paste fungerer som regel ikke så bra, men kanskje det går. Den vil hvertfall spørre om reaktivering om det fungerer i det heletatt. Men du har jo den lovlige CD-keyen, så reaktivering skulle vel ikke da være noe problem.

Skrevet

Med vanlig lisens kan man bare laste ned trial versjonen fra Microsoft og aktivere med lisensnøkkelen (kjekt feks. på maskiner uten optisk drev). Om dette er mulig med en enterprise nøkkel vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...