Gå til innhold

Nokia N97 Mini, Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har en N97 mini med Telenorsoftware. Sjekket Ovi og Nokia Datasuite og de sier det ikke er noen tilgjengelig firmware (jer har 10). Jeg har ikke CD-rom på min laptopp så kan ikke innstalere via CD. Er det noen som vet hvordan jeg kan "tvangs" innstalere en norsk firmware versjon 11?

 

Takk for all hjelp!

Endret av All_Mighty
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på det samme som han over spør om. Har kjøpt en Nokia N97 mini fra England, og ønsker å få norske meny og norsk T9 på den. Foreløpig ligger siste fw versjon inne.

 

Jeg har brukt NSS og NSU/Phoenix og selv om produktkoden er endret får jeg ikke flashet til annen fw.

 

Noen som vet hvordan jeg får løst dette? Eller som vet om et serviceverksted som flasher firmware på veldig raskt tid?

Lenke til kommentar

Har N97 Mini den samme backupfunksjonen som tidligere Nokia-telefoner med Symbian, at man kan kopiere over alt man hadde av kontakter, bilder, og ikke minst tekstmeldinger fra sin gamle telefon?

 

Hvordan er det forresten surfeopplevelsen på denne? Kan jeg se de fleste nettsider på samme måte som f.eks. HTC Hero og dens like, eller blir jeg henvist til wap og mobilversjonene av nettaviser osv?

Lenke til kommentar

Tror den siste versjonen er 11.0.045. hvertfall den jeg har og mener jeg oppdaterte den her om dagen. :)

 

 

Hvordan fikk du installert denne versjonen? Jeg har lett og lett rundt på nett, og sett at ver 11.0.xxx er ute, men jeg får ikke lagt inn på min... Har heller ikke sett at man kan "jukse" installere den på noe vis??

 

Håper du, eller noen, kan svare. Jeg hater snart telefonen min, fordi den fryser, locker ned og ikke reagerer like bra alltid!!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Etter å ha vært i harnisk over min Nokia n97 mini fordi den frøs etter og spilte Nokia tune i tide og utide til tross for andre innstillinger, har jeg nå roet meg ned. Jeg kjøpte mobilen på EL-Kjøp, ifjor, men fikk aldri noen firmware update. Jeg leverte mobilen inn til rep. fordi det var en plage at den ikke fungerte 100% og har nå fått den tilbake med oppgradert software: 11.0.102.228.01

Så langt jeg kan se så fungerer den bedre og raskere nå enn før. Etter erfaring venter jeg med å slippe jubelen løs, fordi det plutselig kan vise seg at også denne firmware-versjonen kan ha bugs eller mangler.

Til tross for det, så smiler jeg fordi mobilen er svært bra i seg selv og etter å ha lagt inn "mine programmer" så har den blitt et svært anvendelig verktøy. Det tok sin tid å bli fornøyd, men nå går alt meget bedre. Skulle ha levert den til rep. langt tidligere.

Lenke til kommentar

Hmmm, eg og vil ha fw11 :( opplever samma bugs som deg.

Har kjøpt min hos tele2, er det bare til å levere den inn på verksted her i bergen?

 

Ja, fordi det faktisk er noe galt med den. Skriv ned aktuelle bugs og reklamer! Bruk ordet "Reklamere" fordi det er det magiske ordet. De sender den inn til reparasjon og du får den tilbake i bedre stand og med en firmware-versjon som fungerer bedre.

Du skal ikke godta at mobilen ikke fungerer optimalt. Det er det samme som å kjøpe en bil med 4 sylindre og at den kun virker på 3 av dem.

 

Dersom de ikke oppdaterer telefonen for deg eller forsøker å fraskrive seg ansvaret, så gjelder kjøpsloven og garantien. Du skal da ha pengene tilbake, men de har rett til å reparere den inntil 2 ganger. Etter dette kan du heve kjøpet, om du bruker begrepet "reklamasjon".

Lykke til. Jeg er fortsatt fornøyd med mobilen etter firmware-oppdateringen. Oppdatering via telefonens oppdateringsprogram fungerer ikke på det nåværende tidspunkt. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hmmm, eg og vil ha fw11 :( opplever samma bugs som deg.

Har kjøpt min hos tele2, er det bare til å levere den inn på verksted her i bergen?

 

Ja, fordi det faktisk er noe galt med den. Skriv ned aktuelle bugs og reklamer! Bruk ordet "Reklamere" fordi det er det magiske ordet. De sender den inn til reparasjon og du får den tilbake i bedre stand og med en firmware-versjon som fungerer bedre.

Du skal ikke godta at mobilen ikke fungerer optimalt. Det er det samme som å kjøpe en bil med 4 sylindre og at den kun virker på 3 av dem.

 

Dersom de ikke oppdaterer telefonen for deg eller forsøker å fraskrive seg ansvaret, så gjelder kjøpsloven og garantien. Du skal da ha pengene tilbake, men de har rett til å reparere den inntil 2 ganger. Etter dette kan du heve kjøpet, om du bruker begrepet "reklamasjon".

Lykke til. Jeg er fortsatt fornøyd med mobilen etter firmware-oppdateringen. Oppdatering via telefonens oppdateringsprogram fungerer ikke på det nåværende tidspunkt. Lykke til :)

Kanon:) stikke ut på tirsdag for å høre med dem:)

Hendte det at din slo seg av sånn plutselig av og til?

Lenke til kommentar

Hmmm, eg og vil ha fw11 :( opplever samma bugs som deg.

Har kjøpt min hos tele2, er det bare til å levere den inn på verksted her i bergen?

 

Ja, fordi det faktisk er noe galt med den. Skriv ned aktuelle bugs og reklamer! Bruk ordet "Reklamere" fordi det er det magiske ordet. De sender den inn til reparasjon og du får den tilbake i bedre stand og med en firmware-versjon som fungerer bedre.

Du skal ikke godta at mobilen ikke fungerer optimalt. Det er det samme som å kjøpe en bil med 4 sylindre og at den kun virker på 3 av dem.

 

Dersom de ikke oppdaterer telefonen for deg eller forsøker å fraskrive seg ansvaret, så gjelder kjøpsloven og garantien. Du skal da ha pengene tilbake, men de har rett til å reparere den inntil 2 ganger. Etter dette kan du heve kjøpet, om du bruker begrepet "reklamasjon".

Lykke til. Jeg er fortsatt fornøyd med mobilen etter firmware-oppdateringen. Oppdatering via telefonens oppdateringsprogram fungerer ikke på det nåværende tidspunkt. Lykke til :)

Kanon:) stikke ut på tirsdag for å høre med dem:)

Hendte det at din slo seg av sånn plutselig av og til?

 

Nei, det problemet hadde jeg ikke, men har lest at du ikke er alene om dette problemet. Det jeg vet er at følgende bugs er vanlig og er rapportert på ulike web-sider (ved i tillegg til hva du opplever)

- Telefonen skifter til Nokia-tune på full hals i utide

- Grønn og rød tast fungerer bare av og til

- Telefonen fryser og må restartes dersom den du snakker med legger på før deg

- musikksamlingen din "mister kontakt" med avspilleren og du må gå inn på filmeny for å finne dem igjen

- Firmware oppdatering fungerer ikke

 

Kom deg avgårde og fiks problemet. Når telefonen er oppdatert er den fantastisk bra (så langt). Du har rett på en lånetelefon, men ikke forvent deg annet enn en gammel plastdings av en telefon :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

OK, jeg har nå levert min Nokia n97 mini tilbake med krav om å kansellere kjøpet.

Den har vært levert tidligere, der den fikk ny oppdatering, hvilket rettet endel problemer, men fortsatt fryser skjermen sporadisk når noen ringer eller om jeg har en alarm som skal slås av.

Til bruk i jobbsammenheng er dette en alvorlig bug, siden kunder som ringer blir avvist.

Det viktigste en mobiltelefon gjør er, tro det eller ei, at det er mulig å stole på at du kan gjennomføre samtaler med den. Som en smarttelefon til en (ved kjøpstidspunkt) pris på 5000 kroner, så forventer man seg et produkt som faktisk fungerer optimalt.

 

Nokia n97 mini har en størrelse, et utseende og teoretiske egenskaper som er helt perfekt som jobbtelefon, men som svikter der det gjelder som mest, nemlig som telefon og stabilitet. Det er trist, fordi det ikke finnes en telefon av samme slaget når det gjelder utseende, størrelse og fysisk byggekvalitet. Jeg er så inne i hampen skuffet over Nokia på grunn av dette.

Det reklameres med at man kan oppdatere firmware direkte til telefonen, men det finnes ingen oppdateringer som er klargjort for dette i Norge. Den må sendes inn for å løse problemet, hvilket sier at dette er falsk markedsføring for en egenskap som ikke eksisterer.

 

Beklager Nokia. Nok er nok.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det reklameres med at man kan oppdatere firmware direkte til telefonen, men det finnes ingen oppdateringer som er klargjort for dette i Norge. Den må sendes inn for å løse problemet, hvilket sier at dette er falsk markedsføring for en egenskap som ikke eksisterer.

 

Beklager Nokia. Nok er nok.

 

Har oppgradert min flere ganger direkte på telefonen jeg. Så hva du snakker om aner ikke jeg.

Riktignok fikk jeg høre av en kompis at det er enkelte begrensninger i nettverkene hos operatørene i forhold til hvor mye data man kan laste ned i en enkelt pakke, og at det derfor ikke er mulig hos alle operatører, eller på alle software versjoner. Avhengig av størrelse.

 

Du kan også oppgradere telefonen via PCen din, med kabelen som fulgte med, gratis programvare, som til og med tar backup for deg.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ser at jeg vekker en rimelig gammel tråd opp fra de døde, men jeg lurer på om det er mye problemer med denne telefonen.

 

Vi var på Elkjøp i forbindelse med et tilbud, og selgeren var veldig klar i sin tale. Telefonen var treg og dårlig, og de fikk veldig mange inn til service. Han påstod at det oppstod enten hardware- eller softwarefeil på ca. 50% av telefonene. Der og da satte vi pris på advarselen hans, men i ettertid har jeg lurt på om han egentlig prøvde å få oss til å kjøpe en dyrere telefon. Har hørt rykter om at Elkjøp kan bruke dette som taktikk; å lure kunden til butikken med gode tilbud, for så å overbevise kunden om at en dyrere vare er et bedre kjøp.

 

Så jeg lurer på, er N97 Mini så dårlig som han skulle ha det til? Er det så mye feil på den at annenhver telefon returneres? Og er den treg og dårlig? Amobil.no skrøyt jo igrunn av akkurat dette i testen sin i sin tid...

Lenke til kommentar

Jeg har mobilen, fin og relativt kjapp. prisen er laaaaaaangt lavere nå enn ved release og ikke no dårlig kjøp :) burde vel vært android på den, men symbian er ikke ille og muligheten til å kunne se word dokumenter osv er flott :D

 

liker min mini til tross for at den ikke har ett veldig bra batteri (funker jo, og ikke dårlig iforhold til andre smarttelefoner) min har en KJEMPEFEIL med at høytalleren som gjør at du hører den du snakker med har sprengt så spraker, men dette er nok min feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...