Gå til innhold

Argumenter for å kjøpe ny TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

Strever med en 7-9 år gammel Sony TV hjemme (en stor, tung og feit en). Vi har av ubevisst tradisjon å kjøpe nye ting først når det gamle streiker.

Saken: Jeg har forferdelig lyst på surround anlegg og ps3, men for best utnytting av begge deler må jeg jo ha HDMI (slik jeg har forstått det)?

Far derimot på sin side sier bare at tv`n er av topp kvalitet (som den sikkert var for en del år siden), og så lenge den funker vil han ikke kjøpe ny. Han vedgår at bildekvaliteten er noe dårligere enn dagens, men sier at hvis jeg absolutt vil ha ny tv til ps3 og hjemmekino, så får jeg kjøpe selv (noe som ikke passer inn i mitt allerede sprengte budsjett).

For oppklaring: Det er ikke en tv til meg alene, men til "huset", slik at ingen får den oppfatningen at jeg er en bortskjemt grinerunge :)

Noen som har noen gode argumenter jeg kan bruke...? for jeg er tom

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6
Skrevet

hmm...jeg er ikke så flink på argumenter jeg heller. Men du kan ta en magnet intil tven. da vil tv bilde bli ødelagt :cool: . hehe.

Skrevet

Hvis Sony tv var en WS 16:9 topp modell da den ble kjøpt så er den trolig langt bedre enn de fleste flatskjermer på vanlige tv signaler og ikke minst dvd.

Et surround anlegg kan du koble til via dekoder og dvd spiller så om tv-en er gammel har ikke så mye å si for lyden.

Fordelen med en flat tv er selvsagt størrelsen og ikke minst muligheten til å se HD signaler. Hvis familien din ser mest vanlig tv så er det anbefalt å skaffe en plasmaskjerm.

Plasma er nemlig nesten like bra på SD som den gamle boksen.

Jeg mener uansett at holdningen med ikke å bytte ting før de går i stykker er bra. Folk har blitt hysteriske når det kommer til handel og forbruk. Søppelplassene renner over av litt eldre skjermer som er i meget god stand. I det siste har folk begynt å kaste flatskjermene sine også... Nå ble jeg litt moralsk, men det kan være lurt å tenke litt på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...