Gå til innhold

13 år, ca. 170 cm, ca. 50 kg


Anbefalte innlegg

Jeg er 13 år og spinkel, og jeg klarer ikke å legge på meg uansett om det er muskler eller fett.

jeg føler at de fleste begynner å ta meg igjen, jeg vil helst være så sterk som mulig, fordi jeg holder på med fotball.

jeg trenger tips til hvordan jeg kan bli sterkere i overkroppen, jeg er i fysisk aktivitet hver dag, styrke og utholdenhet, men jeg klarer ikke å få mer muskler i overkroppen.

noen som har noen tips?

 

 

bare spørr hvis dere vil vite noe mer.

Endret av kristiania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frokost: 1-3 brødskiver med pålegg (ofte pølse)

Lunsj (skole): en litago og en skillingsbolle

Middag: alt foreldre serverer kyllig, pasta, tomatsuppe, fisk osv.

Kveldsmat: 2-5 brødskiver med pålegg (ofte pølse) og noen få ganger kebab eller pizza.

 

Men det store problemet er vell at jeg spiser veldig lite: 1 liten kylling med saus og ris, 1 porsjon pasta, 1 skål tomatsuppe osv.

Lenke til kommentar

Sebbe har den generelle tanken, men tror det blir litt for lettvint å svare det..

 

Du MÅ spise mer enn du forbruker, ganske enkelt. Hvorfor spiser du så lite? Er du mett eller "har du ikke tid"?

 

 

Lunsjen din er vel noe av det dårligste jeg har sett tror jeg, der har du iallefall størt forbendrings poentsiale.

Lenke til kommentar
Sebbe har den generelle tanken, men tror det blir litt for lettvint å svare det..

 

Du MÅ spise mer enn du forbruker, ganske enkelt. Hvorfor spiser du så lite? Er du mett eller "har du ikke tid"?

Det er fordi jeg blir mett.

 

Hvis du trener fotball så får du ikke trent overkroppen så mye uansett da.

Jeg spiller håndball og er 185cm og veier 85Kg, så jeg ser problemet ditt når det kommer til taklinger osv.

Vi har jo styrke trening på fotballen :p og jeg er spiss da, så blir liksom tatt på styrken av så godt som alle som jeg har spilt mot :p

Lenke til kommentar

Du må nesten bare tvinge i deg litt mer mat. Anbefaler deg å spise litt mer mat som faktisk har noe for seg.

 

Frokost burde du i det minste passe på at det er grovbrød du spiser. Prøv å få i deg litt mer frukt.

 

til lunch gå over til noe med litt mat i! Hvis du vil, prøv å lage litt kylling og ris og ha med. Evt lage en salat.

 

Middag tar du det du får, men prøv å spise ting som hjelper på veksten. Proteiner er viktig her., så mest mulig kjøtt. Poteter og ris er mest karbo, så prøv å unngå formye av dette.

 

Kveldsmat burde du også få i deg litt mer mat. Gjerne spis så mye du kan rett før du legger deg, om natten forbrenner du mindre og vil derfor lettere klarer å legge på deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...