Gå til innhold

fra jpg til vektorgrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er glad for GIMP, men blev overbevist om, at jeg burde lære at lave vektorgrafik også. Så nu har jeg downloadet InkScape, som jeg dog slet ikke har lært at bruge endnu!

 

Alligevel kunne jeg nok lave det første billede på fem minutter i InkScape, for der er en "bestryg markering" funktion, ligesom i GIMP. Nummer to kan man sikkert også lave... men jeg kan ikke!

 

Mit forslag er at kigge i nogle InkSvape tutorials. Jeg tror du finder dit svar der. Og så er det jo gratis...

Lenke til kommentar

den første skal være enkelt å få vektorisert men den andre vil nok bli mye mer krevende etter som at vektorgrafikk i hovedsak består av linjer som står i vinkel til hverandre som til slutt danner et bilde og et bilde med såpass mye fargedetaljer som den siste der vil kreve mange vektorer, utrolig mange vektorer. så tror nok du kan slite mye med å vektorisere det siste der.

Lenke til kommentar
den første skal være enkelt å få vektorisert men den andre vil nok bli mye mer krevende etter som at vektorgrafikk i hovedsak består av linjer som står i vinkel til hverandre som til slutt danner et bilde og et bilde med såpass mye fargedetaljer som den siste der vil kreve mange vektorer, utrolig mange vektorer. så tror nok du kan slite mye med å vektorisere det siste der.

 

Tjo, altså jeg taler om noget jeg ved meget lidt om, men...

 

Forskellige fill gradients of patterns er måske løsningen, tænker jeg? En hurtig google på "inkscape tutorial fill gradient" giver mig masser af hits, som ser relevante ud. Denne viser hvordan man laver simple 3D objekter.

 

http://inkscapetutorials.wordpress.com/category/gradients/

 

 

 

Forresten har jeg hørt at Gimp 2.8 kommer til at få integrerede vector layers! Det bliver sjovt!

Lenke til kommentar

wow, takk for det Thor. :)

 

Ja det siste bildet var mye verre, Men jeg tenkte å evt lage begge i svart og hvitt, men farge nyansene mellom sort og hvitt blir jo forsatt der og 3D følelsen av det.

 

Men hvor mye tror dere det vil koste å få noe sånn som det siste bildet vektorisert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...