Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ikke havne i vennesonen


Gjest littnervøs

Anbefalte innlegg

Gjest littnervøs

Når er det passende å ta opp med dama at man er ute etter noe anna enn vennskap?

 

Har møtt dama 1 gang, og snakka mye i ettertid, også om ganske personlige ting.

 

Skal være med henne en dag seinere i uka og kanskje gå en tur eller noe. Bør jeg ta det opp, eller kommer det av seg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil mest sannsynlig komma av seg sjølv -om ho føler det samme!

 

Ellers er det viktig å ta det opp relativt snart, med fare for å hamne i "vennesona" som du kallar det. Der du seinare vil få "eg vil ikkje risikera å øydelegga vennskapet vårt med å innleia eit forhold". Like sur kvar gong, snakkar av erfaring! :)

Lenke til kommentar

Du har større sansynlighet for å havne i vennesona hvis du tar opp dette før dere har vært fysiske med hverandre. Da kommer ofte den flotte "kan vi ikke bare være venner"-praten.

 

Prat får deg ikke inn i noe mer enn vennskap, men handlinger gjør det. Du må tørre å være frempå og prøve deg. Kroppskontakt, øyekontakt, flørting, gå for kysset osv.

 

ETTER dere har vært fysiske og kommet godt i gang, kan forhold-samtalen komme opp, men det er stort sett bare for å bekrefte at "ja, nå er vi sammen".

 

IKKE prat! GJØR!

 

lykke til :)

Lenke til kommentar

Det eg gjorde med min elskede var at eg møtte henne på nettby :p derretter på en torsdag (siden vi går på samme skole) så ba eg om å få spise lunsj med hun. Hun svarte selvsagt ja:P også etter det så ga eg henne en klem også kjørte eg henne hjem senere på dagen.

 

Da vi kom til noe veiarbeids greier så tok eg tak i handa hennes å strøk forsiktig over den. Vi snakket om mye rare ting! :D Også når vi var hjemme hos henne så skulle eg til å gi henne en hade klem, men så kysset eg henne istedenfor.

Møtte henne igjenn på lørdagen og da ble vi sammen.

Vi har nå vore sammen 4 mnd ca og har alerede flyttet sammen i hgsd. Og det er den beste avgjørelsen eg har tatt hittil i livet mitt.

 

Mitt tips er å få inn berøring så RASKT så mulig! Da slepper du det der med å havne i "vennesonen" !

 

STÅ PÅ

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Seff har ikke sjansen bydd seg uten at det hadde blitt veldig awkward... Men hvis jeg allerede har havna i vennesonen, er det normalt at hun spør om å komme på besøk, og vi sier gonatt på meldinger og sånn ?

Lenke til kommentar

Det kan være veldig normalt det, men det spørs også helt hvordan hun sier god natt osv.

Å si god natt er jo en naturlig ting å avslutte en samtale med hvis man snakker litt utpå kvelden, og trenger ikke være synonymt med verken det ene eller det andre.

 

Prøv å finn tegn på at hun skiller seg ut fra vanlig venneoppførskjel. Gjør hun noe du er litt i tvil om hva hu mener med, så sammenlign oppførskjelen med en venn/venninne. Ville de gjort det på den måten?

 

Men nå er det farlig å overanalysere det hele og, siden du bare blir sittende å tenke, og dra det ut, noe som ender med en enveisbillett rett i venne-sonen.

GJØR, ikke tenk! Det værste som kan skje er et avslag, noe som enten ender med vennesonen, eller at du mister henne som venn.. MEN for å få noe til å funke, så må man kunne klare å satse et venneforhold for å få noe mer. Man kan ikke vinne noe uten å satse noe.

 

Vil du ikke havne i vennesonen er det eneste sikre tipset vi kan gi deg: GJØR NOE MED EN ENESTE GANG! :)

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Når du møter ei delig dame så må du jo vite hva du vil. Nei, du kan ikke komme noen uker senere å si: Jeg vil ha noe mer enn venneskap. Du må ta på henne, flørte og tenne henne umiddelbart. Enkle tips for å ikke komme i vennesonen; ta på henne, ikke gi for mange komplementer og vær kostbar(ikke gjør "gratis" tjenester for henne). EASY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...