Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ikke havne i vennesonen

Gjest littnervøs

Anbefalte innlegg

Gjest littnervøs
Skrevet

Når er det passende å ta opp med dama at man er ute etter noe anna enn vennskap?

Har møtt dama 1 gang, og snakka mye i ettertid, også om ganske personlige ting.

Skal være med henne en dag seinere i uka og kanskje gå en tur eller noe. Bør jeg ta det opp, eller kommer det av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil mest sannsynlig komma av seg sjølv -om ho føler det samme!

Ellers er det viktig å ta det opp relativt snart, med fare for å hamne i "vennesona" som du kallar det. Der du seinare vil få "eg vil ikkje risikera å øydelegga vennskapet vårt med å innleia eit forhold". Like sur kvar gong, snakkar av erfaring! :)

Skrevet

Du har større sansynlighet for å havne i vennesona hvis du tar opp dette før dere har vært fysiske med hverandre. Da kommer ofte den flotte "kan vi ikke bare være venner"-praten.

Prat får deg ikke inn i noe mer enn vennskap, men handlinger gjør det. Du må tørre å være frempå og prøve deg. Kroppskontakt, øyekontakt, flørting, gå for kysset osv.

ETTER dere har vært fysiske og kommet godt i gang, kan forhold-samtalen komme opp, men det er stort sett bare for å bekrefte at "ja, nå er vi sammen".

IKKE prat! GJØR!

lykke til :)

Gjest Gjest Battery
Skrevet

Det e lettare sagt enn gjort.

Skrevet
Det e lettare sagt enn gjort.

Det er lettere sagt enn gjort ja.. Men sagt får deg lettere i vennesonen enn gjort.. ;)

Det er faktisk ikke så farlig å gjøre som mange tror. Det er faktisk mye farligere å si, etter som det forværrer hele prosessen..

Skrevet

Det eg gjorde med min elskede var at eg møtte henne på nettby :p derretter på en torsdag (siden vi går på samme skole) så ba eg om å få spise lunsj med hun. Hun svarte selvsagt ja:P også etter det så ga eg henne en klem også kjørte eg henne hjem senere på dagen.

Da vi kom til noe veiarbeids greier så tok eg tak i handa hennes å strøk forsiktig over den. Vi snakket om mye rare ting! :D Også når vi var hjemme hos henne så skulle eg til å gi henne en hade klem, men så kysset eg henne istedenfor.

Møtte henne igjenn på lørdagen og da ble vi sammen.

Vi har nå vore sammen 4 mnd ca og har alerede flyttet sammen i hgsd. Og det er den beste avgjørelsen eg har tatt hittil i livet mitt.

Mitt tips er å få inn berøring så RASKT så mulig! Da slepper du det der med å havne i "vennesonen" !

STÅ PÅ

Gjest trådstarter
Skrevet

Seff har ikke sjansen bydd seg uten at det hadde blitt veldig awkward... Men hvis jeg allerede har havna i vennesonen, er det normalt at hun spør om å komme på besøk, og vi sier gonatt på meldinger og sånn ?

Skrevet

Det kan være veldig normalt det, men det spørs også helt hvordan hun sier god natt osv.

Å si god natt er jo en naturlig ting å avslutte en samtale med hvis man snakker litt utpå kvelden, og trenger ikke være synonymt med verken det ene eller det andre.

Prøv å finn tegn på at hun skiller seg ut fra vanlig venneoppførskjel. Gjør hun noe du er litt i tvil om hva hu mener med, så sammenlign oppførskjelen med en venn/venninne. Ville de gjort det på den måten?

Men nå er det farlig å overanalysere det hele og, siden du bare blir sittende å tenke, og dra det ut, noe som ender med en enveisbillett rett i venne-sonen.

GJØR, ikke tenk! Det værste som kan skje er et avslag, noe som enten ender med vennesonen, eller at du mister henne som venn.. MEN for å få noe til å funke, så må man kunne klare å satse et venneforhold for å få noe mer. Man kan ikke vinne noe uten å satse noe.

Vil du ikke havne i vennesonen er det eneste sikre tipset vi kan gi deg: GJØR NOE MED EN ENESTE GANG! :)

Lykke til

Skrevet

Når du møter ei delig dame så må du jo vite hva du vil. Nei, du kan ikke komme noen uker senere å si: Jeg vil ha noe mer enn venneskap. Du må ta på henne, flørte og tenne henne umiddelbart. Enkle tips for å ikke komme i vennesonen; ta på henne, ikke gi for mange komplementer og vær kostbar(ikke gjør "gratis" tjenester for henne). EASY

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...