Gå til innhold

Hvilken PlayStation 2 component kabel?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne component kabelen;

componentavcable_ps2_fe001.jpg

For å blåse litt liv inn i PS2en og få 576p, i spill og DVD-film (når det gjelder film er det kun PS2er med moddel nr. SCPH 50000 eller høyere som støtter progressiv scan i DVD-filmer).

Gran Turismo 4 støtter til og med 1080i (kun i NTSC versionen, de droppet det i PAL.)

 

Har googlet litt rundt og det meste rundt temaet er gammle tråder fra 05 / 06 som er rimmelig utdatert. De fleste trådene jeg fant sa at den originale PS2 component kablen ikke dugde og det som var rekommandert var enten monster- eller ixos- PS2 component kabel. Disse trådene er laget rimmelig lenge før PS3 component kabelen (den er bakoverkompatibel med PS2) ble lansert 23/03/07. Snit prisen jeg finner på Sony PS3 component kabel er mellom 210 – 290kr. Er rimmelig usiker på hvilken jeg burde gå for.

 

Lyd planlegger jeg å bruke TosLink på, men jeg har et problem når det gjelder component kabelen uavhengig av vilken jeg velger, prosjektoren min er ca. 8m ifra AV møblet mitt hvor jeg vill ha PS2en. Fins det forlengningskabel til component?

 

AV utstyret mitt er Optoma HD65, DreamScreen V2 106", Logitech Z-5500

Endret av *M*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Compoentvideokabelen til PS3 tar i vertfall uten problem 1080p, så den kabelen skal i seg selv være et sikkert valg. Angående forlengelse, så finner faktisk ikke jeg noe. Det kan være verdt å nevne der at du må ikke kjøpe forlengselseskabeler beregnet for lyd der, fordi de vil fungere veldig dårlig for bilde. Om du finner kabler for kompositt video kan de sansynligvis brukes (trenger da 3 stykk).

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Har set litt rundt og funnet at BestBuy.no har Monster kabelen til 899 kr.

pgl400cvv10medium.jpg

 

Er usikker på om den store pris forskjellen er verdt det :shrug: Noen som har erfaring fra å handle fra BestBuy.no?

 

 

Componentvideokabelen til PS3 tar i vertfall uten problem 1080p, så den kabelen skal i seg selv være et sikkert valg. Angående forlengelse, så finner faktisk ikke jeg noe.

Har undersøkt litt videre når det gjelder forlengningskabel og kom fram til at jeg trenger en sån her;

3xphonocouplerrgb.jpg

 

Fant Profigold Coupler 3RCA Female-3 RCA Female på prisguiden

i458010175x187.jpg

Men ingen som hadde den på lager. Var innom Clasohlson og Hifi-klubben og de RCA broene de hadde så ikke spesielt bra ut.

 

Noen som vet hvor jeg burde kjøpe en RCA coupler?

Endret av *M*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...