Gå til innhold

Valg av ny Blu-ray-spiller til ca. 1500-2500,-


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg funnet ut at det er gøy å handle inn filmene og seriene jeg liker, spesielt til gode priser, for eksempel fra utlandet. I den anledning er jeg på utkikk etter en god blu-ray-spiller. Jeg har lest og hørt en god del bra om LG BD370, og det virker som om den passer bra for meg. Den kommer godt ut i tester, er billig (fra 1500), har nettverkstilkobling og USB-inngang, som er praktisk da jeg fortsatt har flere serier og filmer i piratformat på PCen.

 

Når det er sagt, så er det også en annen ting som er viktig for meg, og det er sonefrihet, slik at jeg slipper å tenke på dette når jeg handler. Jeg har lest litt om LG BD370, og sett at denne kan gjøres sonefri når det kommer til DVD-er, men at det fortsatt (etter det jeg har lest) er umulig eller vanskelig å få den sonefri på BD. Er dette riktig, og er dette noe som vil dukke opp senere? For hvis det ikke er mulig å gjøre den sonefri, er den ikke et godt alternativ for meg.

 

I så fall, er det noen som har et annet alternativ til BD-spiller i mitt prissjikt, som er, eller kan gjøres sonefri? Helst med eksrafunksjoner som LG sin, som nettverkstilkobling og USB med støtte for bl.a. matroska. Lyd- og bildekvalitet er selvsagt også viktig, men jeg kan ofre litt for en billig, men funksjonell og sonefri BD-spiller.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BD370 er et knallbra valg i den prisklassen, utvilsomt - kanskje det aller beste valget når alt tas i betraktning. Et annet alternativ kan være Philips BDP7300 - som kan plukkes opp til en hyggelig pris nå.

 

Når det gjelder sonefrihet er det vel foreløpig kun Oppo BDP-83 som kan fikse sånt, med mindre man er villig til å gå på med loddebolten. En del spillere kan dog gjøres sonefri på DVD-plater uten lodding, slik som LG-spilleren du nevner, og jeg tror også Philips sine modeller kan det samme.

 

Vi skal dog sjekke opp mer rundt dette med sonefrihet og Blu-ray-spillere fremover, det er mange som lurer på sånt.

Lenke til kommentar

De fleste BD spillere er ganske lette å gjøre sonefrie for vanlig dvd, men BD delen kan man som regel ikke gjøre stort med. Da må i så fall spilleren leveres til noen som kan kan "chipe" den om. Det var en sprø fyr som forsøkte å selge BD sonefrie Panasonic BD60 - 80 på finn.no til nærmere 10000 kroner, men dette er altså uhørt siden dette trolig koster 2 - 300 kroner og spillerne i seg selv ligger fra rundt 3000 kroner og nedover.

 

Selv har jeg en Philips BDP3000 som er både billig og meget bra. Den kan også gjøres sonefri for dvd på noen ganske få strakser. Det er snakk om et par tastetrykk. Spilleren er veldig enkel, men den er sjelden rask til en BD spiller å være og i tillegg viser den ekstremt skarpe bilder med mange nyanser. Jeg har også en PS3 og Philipsen kommer klart best ut av disse to...

 

BDP3000 gjør i tillegg en god jobb med oppskalering av vanlige dvd-er. Særlig er den bra på støyreduksjon.

 

Alternativt burde du vurdere Panasonic BDP60 som er en meget solid BD spiller. Den kan du få på Elnor i Oslo til rundt 1700 spenn. Eller du kan bestille den her...

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443342

 

For Elnor er service praktisk talt et fremmedord så det kan være fordel å legge 250 kroner ekstra i porto.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...