rvenes Skrevet 23. mai 2003 Skrevet 23. mai 2003 Lurer på kva merke eg bør kjøpe. Har lest diverse tester, og funnet ut at eg ikkje blir fornøyd med noken av dei. Asus P4C800 Jalla onboard s-ata og 3com nettverk i stade for IC5. + Fønker dårlig med VapoChill Abit IC7 Problemer med minnet, kan vel sikkert fixes med bios kanskje. og dei andre hadde noken småfeil også. Skal seff sjå test no.2 på toms også men. Kva ville dere ha valgt?
YpsiNine Skrevet 23. mai 2003 Skrevet 23. mai 2003 Lurer på kva merke eg bør kjøpe. Har lest diverse tester, og funnet ut at eg ikkje blir fornøyd med noken av dei. Asus P4C800 Jalla onboard s-ata og 3com nettverk i stade for IC5. + Fønker dårlig med VapoChill Abit IC7 Problemer med minnet, kan vel sikkert fixes med bios kanskje. og dei andre hadde noken småfeil også. Skal seff sjå test no.2 på toms også men. Kva ville dere ha valgt? Velg Abit, det har overhodet ingen problemer med minnet lenger, Tom's Hardware er en useriøs side som bare lurer folk. Du bør heller lese testen over hos Anandtech. http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1822 Tom's Hardware påstod at de hadde testa Abit kortet med Boos 1.1, men det har dem tydeligvis ikke gjort, fordi alle problemer med minne ble løst med nettopp 1.1. Bios 1.3 er akkurat sluppet... Jeg har et IC7 som ligger å venter på meg på posten, bare en halvtime igjen nå så skal jeg hente det. Det jeg vil råde deg til er å velge et eller annet kort unntatt Asus sitt, fordi dette inneholder en del "rare" løsninger.
Boralis Skrevet 23. mai 2003 Skrevet 23. mai 2003 Det som er best i test og leveres med mest utstyr er MSI 875P neo-fis. Har dette selv og det funker 100% annbefales
Howard Skrevet 23. mai 2003 Skrevet 23. mai 2003 Asus P4C800 Jalla onboard s-ata og 3com nettverk i stade for IC5. Dette kortet har selvsagt også ICH5 med to kanaler S-ATA, men ikke R-versjonen som tilbyr S-ATA RAID 0. I tillegg har kortet derimot også en Promise-kontroller, som tilbyr S-ATA/P-ATA RAID 0,1,0+1. Jeg synes ABIT IC7-G fremstår som et veldig spennende kort, som både har Intel Gigabit m/CSA og ICH5R. Tester av begge kortene og andre 875/865-kort kommer om ikke lenge på HW.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå