Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble IP-kabelen til modemet


Anbefalte innlegg

Hei, her om dagen fortalte vennen min om nettet hans som var så sykt tregt, men ble mye raskere med en gang han koblet seg direkte på modemet, uten å gå via routeren altså.

 

Jeg prøvde dette selv, men det endte med at jeg ikke kunne koble meg på internett. Hva kan dette skyldes?

Modemet mitt er en SpeedTouch 510i.

Endret av Kalars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig ligger instillingene for å komme på nett i routeren din, så derfor kommer du ikke på nett uten den. Evt. må modemet mates inn med disse eller at du lager en oppkopling på maskinen din.

Har du prøvd et speedometer og sett om du får hastigheten du betaler for selv med trådløst? Det skal ikke være noe forskjell der sålenge du har relativt god signalstyrke.

Lenke til kommentar

Her har du en veiledning til hvordan du skal gjøre det. Ser ut som Telenor har hatt modemet både med og uten routerfunksjonalitet.

Du har et rutermodem hvis du har Thomson Speedtouch 510i med serienummer som starter på:

MBTN624MQ..

MBTN624PA..

 

Begynner serienummeret på en av de skal du kunne følge veiledningen, men det ser ut som passordet er noe du evt. har satt selv så du får evt. resette den. Eller så kan du jo prøve med admin/admin, admin/1234, admin/"blank".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...