Gå til innhold

Asus M4A79XTD Evo og SSD


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i ferd med å gå til innkjøp av en ny amd/ati maskin som skal kunne spilles på. Tenkte å kjøpe en phenom 2 965, 2x2 gb corsair 1600MHz CL9 minne, 64 bit Windows 7 etterhvert, xigmatek dark knight s1283 cpu kjøler, antec p183 kabinett (antar at p193 med den store viften kan slippe ut mer støy?) et radeon 5850 skjermkort, og da en SSD disk. (Kommentarer/åpenbare feil?)

 

Forstår det slik at det er intel 80 GB X25M GEN2 som er i vinden nå.

Tenkte også å ha en billig stor snurredisk som lagringsdisk, f.eks. en WESTERN DIGITAL Caviar Green SATA2 1.5TB (WD15EADS). Men, har lest at det fins utgaver som bare er litt dyrere som er basert på røffere/mer kontinuerlig bruk? Noen som har noen anbefalinger her?

 

Grunnen til at jeg poster her er at jeg lurte på om det er noe poeng for meg å kjøpe akkurat den SSD'en, siden jeg har AMD 790X/SB750 nord/sør chipset. HK'et har jo også en Marvell 88SE6121 SATA controller. Hvordan bør jeg kjøre diskene mine for optimal ytelse? Har hørt fra en kamerat som kjøpte intel SSD'en, men som ikke merket noe særlig til ytelsen, han har dog ikke gjort noen målbare tester, og han har atter et annet hk, og intel cpu.

 

Ser på ssd benchmark tråden her at på toppen ligger intel chipsettet.

 

Bør jeg like godt kjøre to snurredisker i raid 0, eller eventuelt raid 5 (jeg har vel god nok cpu?). Jeg har ikke prøvd raid før. Sist jeg bygde pc var i 2001...

Endret av Steffen G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...