Gå til innhold

Feite screenshots...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er njub på Linux, men kan noen fortelle meg hvilke kjerne + desktop osv som ligger på flesteparten av disse bildene, jeg ser Debian noen seder der, men åssen i h***e får man tak i de fete desktoppene? Noen av de standard RH eller MD?

http://members.a1.net/star88/

 

Det er litt vanskelig å se hvilken kjerne som kjører på bakgrunn av et screenshot :)

 

Det du ser på bildene, er en kraftig tweaket GNOME (www.gnome.org). GNOME kan se slik ut hvis du virkelig går inn for det (jeg synes det ser helt kaotisk ut), men ikke uten videre. Personlig synes jeg KDE både ser penere ut (http://www.kde.org/screenshots/kde310shots.php) og er enklere og mer behagelig å bruke.

Lenke til kommentar

Det finnes ganske mange themes ute på nettet, et søk på google gjør at man finner noen som er ganske fete. Disse følger absolutt ikke med RedHat eller andre distribusjoner, men er kraftig tweaket opp vha fonter, bakgrunnsbilder, themes, effekter på programmer (eks. gjennomsiktige terminaler) osv.

 

Det krever en del hax0r-skillz for å få dette til, men om man interesserer seg for det skal det nok gå greit å finne info om dette, med vår venn google. Det er fullt mulig å tweake utseende på et linux system mye mer enn man vil kunne tweake windows :)

 

-magnus

Lenke til kommentar

Er det sant?

Da bryter jo M$ GPL!

De må jo publisere endringene de har gjort open-source!

Det er RUMOR. Dessuten kan det være at det er en ansatt som har gjort det uten at ledelsen vet det. Men en ting er i jaffal sikkert; GDI pluss er treeeeeegt.

Det er derfor telletubbie land er så tregt. Den eneste gode GUI renderings engine'ene(for win) eg vet om må være Mantis som er laget for sonique 2. Får håpe at MS gjør en deal med dem.... Eg har sett på longhorn screenies, det virker som denne er litt raskere, men har litt for mye dill dall...

Ops... litt for mye windows snakk her.

 

btw. har tenkt å gjøre den vanlige per halvårs re-instalasjonen av windows, tror eg lager en partisjon til linux eg.... 8)

Lenke til kommentar

WindowMaker slår alle window managers for X. :D Det er kjapt, veldig konfigurerbart og vakkert. www.windowmaker.org

 

openbox er også ganske pent. www.openbox.org

 

selv om gnome/kde kanskje ser pent ut, er det utrolig tregt. :( hvis du ikke har rimelig kraftig cpu og ram, kan du bare glemme å kjøre gnome2 eller kde.

Lenke til kommentar
selv om gnome/kde kanskje ser pent ut, er det utrolig tregt. :( hvis du ikke har rimelig kraftig cpu og ram, kan du bare glemme å kjøre gnome2 eller kde.
Whut? Det er fullt på nivå med windows hastighetsmessig, både på en k6-3 450 mhz, og en p4 2,4 ghz her. K6-3 'en har til opplysning bare 112 MB RAM.
Lenke til kommentar
selv om gnome/kde kanskje ser pent ut, er det utrolig tregt. :( hvis du ikke har rimelig kraftig cpu og ram, kan du bare glemme å kjøre gnome2 eller kde.
Whut? Det er fullt på nivå med windows hastighetsmessig, både på en k6-3 450 mhz, og en p4 2,4 ghz her. K6-3 'en har til opplysning bare 112 MB RAM.

 

og du kaller windows raskt? ;)

Lenke til kommentar

Nei, alt kommer an på hva du sammenligner med da. Men for de som ikke har prøvd annet enn windows virker det, utifra posten din, som om KDE/Gnome er treigere enn windows. En k6-3 450mhz er ikke akkurat highend, det kjører utmerket på den.

Lenke til kommentar

Prøv å høyre klikk på diverse elementer, og velg properties. I Gnome kan du gjøre dette på et tomt sted i "quick launch" delen, og velge å ha gjennomsiktig bakgrunn for dette. Det samme er for Terminal vinduene.

 

Når det kommer til Wallpaper, lag en du liker selv i Gimp... :D

Lenke til kommentar
Gnome derimot er treigere enn KDE, ikke så langt unna windoze... Syns også personlig at KDE er en mye penere og mer brukervennlig desktop enn det Gnome er...

 

MarcelSB

 

Veldi uenig. Mulig at SuSE sin gnome implementasjon er noe nedprioritert, slik at du får et dårlig inntrykk. Og, nei ikke sammenlign med redhat. Redhat er treigt av andre grunner.

Lenke til kommentar

om du bruker KDE, Fluxbox, Blackbox eller Waimea spiller liten rolle utseendemessig.. skal bare litt/mye konfigurering til, så går det meste (det går ann å få KDE til å ligne på Blackbox, om man absolutt vil). Å si at Waimea er penere enn Black eller Fluxbox er bare tullete, det er jo akkurat samme greia

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...