Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tråden for tunge motorsykler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter denne tråden i håp om at det er noen her inne som har mer enn 125ccm mellom beina, og som har et edruelig forhold til det å være trafikant på tung sykkel. Har lest noen gamle tråder og sett at man skal være svært forsiktig så man ikke tråkker noen på tærne her inne, for det er visst fort gjort, så jeg vet ikke om det er flere igjen her inne med "ornt'li" mc. Har gjerne lyst til å diskutere temaer som kjøreteknikk, opplæring, trafikkoppfattelse, osv, egentlig generelt småprat som ikke får plass i en egen tråd.

Andre viktige tråder:

Om det ikke er noen her på tung sykkel lengre, kan tråden forsvinne i det evige intet. Men det hadde vært hyggelig med selskap :-)

Jeg begynner med å skrive litt om min egen sykkel, og hvorfor jeg valgte den. Skal innrømme at jeg tenkte tanken om Suzuki GSX-R 1000, men den var ikke god nok for mine behov. Jeg kommer ikke til å bruke de neste årene rundt i ring på Våler eller Rudskogen, men jeg kommer til å ha lyst tli å kjøre mer på langtur. Derfor ble jeg nysgjerrig på (dessverre utgåtte) Suzuki SV-1000 S, som har bedre passasjerplass og kjørekomfort for lange distanser. Prisen og forsikringen er en helt annen. For meg sender den også et signal om hva jeg synes er viktig når det gjelder atferd på motorsykkel.

Kjøpte sykkelen for 3 uker siden. Det var virkelig ikke planlagt, men kom over et supert eksemplar i Oslo. Overligger til 2006. Ble dessverre alt for kort sesong, så sitter og gnikker på nøkkelen og sjekker langstidsvarselet hver eneste kveld. Er ikke vinteren over snart?! Til våren blir det xenon og muligens nye potter. Lurte på om jeg skulle spandere på meg en ny stjert også.

Er på jakt etter en sykkel til, en litt mer lekete sak. Sett mye på BMW F 650 GS. Noe av det morsomste jeg har kjørt på grus noen sinne. Ligger i hvert fall godt an til å bli skolesykkel når jeg er ferdig utdannet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

F650GS er en fin sykkel, fin skolesykkel og pga den tåler feite elever og sensorer :D Tok delvis lappen på en sånn i vår, og den gjorde at jeg lente meg mot motard/offroad-segmentet da jeg kjøpte sykkel. Jeg lente meg nok litt for langt, havnet på en 1994 Suzuki DR650. Ikke noe gale med den, men BMWen var mye mer behagelig (2sylindret vs 1 i min bl.a.). Husker jeg kjørte fortere med BMWen på gokartbanen på banekurset enn med Kawasaki Z750en som var den andre jeg tok lappen på.. Good times :D

Det er veldig få her med tung sykkel, jeg er innom en gang i blant men for det meste er jeg innom dedikerte mc-forum. Men nå har det beste vært nede i snart en måned (tror jeg), akkurat på oppetid kan de ikke konkurrere med diskusjon..

Har sykkelen din vært overligger i 3 år sier du? Fikk du bra avslag?

Skrevet

F800 GS har fått veldig bra kritikk i div blader - egentlig bare kritikk for prisen...

Ligger en fin video på Youtube fordelt på 8 snutter fra en som tester denne skikkelig:

(del 1 av 8)
Skrevet

Tung og tung sykkel da - jeg holder meg i 650 området; har kjørt BMW's 650 GS i en 4-5 år; og har en nyinnkjøpt Honda Transalp. Satser på at jeg kan kjøre i en måned til før isen legger seg her på vestlandet :)

Skrevet

Har mine ''ulovlige'' timer på en Suzuki 750, veldig god å kjøre.

Kan si jeg savner den, men kan ikke kjøre rundt uten lappen til den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...