Gå til innhold

Jobbtips ønskes - tømrer/elektriker? 4 år i lære?


cybervision_

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i dag i skolen, men er lei av møter om likestilling, evige rettebunker, masete elever og lav lønn i forhold til utdanning og det å måtte jobbe på kvelder og helger uten å få noe ekstra igjen for det. Feriene er jo en vits da man enten er syk av utmattelse eller retter tentamener. Jeg vurderer å bytte beite til et mer selvstendig yrke, samt ønsker jeg å ha litt høyere lønn.

 

Jeg har vurdert mye frem og tilbake, blant annet tømrer, elektriker og eventuelle andre lederverv i bedrifter, men har ikke så lyst til å gå enda mer på skole.

 

Går det an å bli elektriker eller tømrer ved å jobbe 4 år som lærling med ok lønn?

 

Har dere tips om andre gode yrker der man kan stress ned litt? Gjerne litt erfaringer fra folk som er i yrket, negativt/positivt osv...

 

Hva tjener f.eks. egentlig en tømrer brutto pr mnd før overtid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes voksen opplærling for de over 21 år om jeg ikke tar helt feil. Skal igjennom 3 års læretid selv snart. :)

 

Om jeg var deg ville jeg ringt opplæringskontoret for det yrket du vil prøve deg i, så finner de ut av evt firma som kan ta deg inn i 4 år. :)

 

Elektriker er vel kanskje vanskelig uten skole, men trømmermann, snekker, murer, og forskaler/jernbinder burde ikke være noe problem. Om lønna er "ok" i begynnelsen av en slik læretid er en annen sak, men tror de som får voksen opplærling for mer lønn. Er ikke helt sikker, så det får du ringe å sjekke. :) Lykke til da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...