Gå til innhold

Ny vinterjakke, mote


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil gjerne ha noen raske svar her nå, ettersom jeg muligens skal finne meg en ny jakke nå snart når jeg skal dra på butikken.

 

Det jeg leter etter er en vinterjakke. Jeg går 1 år på vgs å leter etter en vinterjakke, noe som er litt inn akkurat nå fortiden. Noe til en litt rimelig pris og en som vil holde meg varm i vinter ville vært noe ;)

 

noen forslag?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kombinere pris og varmefaktor er ikke enkelt, selv har jeg gått for to dyre jakker av himmelsk kvalitet(dunjakker fra Love Alpint og Canada Goose), men siden du skrev "litt rimelig pris", så regner jeg med 5000+ er litt for drøyt?

 

Du bør velge en jakke som matcher stilen din. Selv er jeg utrolig lei av gutter med klassisk Jack and Jones-stil, og savner frakker/litt penere jakker! En ullfrakk er ikke bare penere, men også varmere enn for eksempel en boblejakke med lav kvalitet(og pris).

Men du kan for eksempel ikke bruke frakk til joggebukse og sneakers.

Så jeg foreslår at du velger en som passer din daglige stil ;)

Endret av Yadii
Lenke til kommentar

Jeg synes frakk stilen ser ganske grei ut da.

 

Jeg var inne på jack & jones for noen få dager siden, jeg fikk prøve en jakke som de synes passet til meg, men jeg mente det motsatte. synes ikke den passet noe særlig. Så jeg sa jeg skulle ta meg en runde å se litt. Jeg fikk ikke tid til det da.

 

Jeg har vært på butikken nå, jeg fikk ikke så god tid så gikk rett innpå en sportsbutikk å kjøpte meg en boblejakke til 1000kr. Uansett, den var ikke så galen for å være så billig må jeg si. Kan hende at boblejakkestilen er ganske kjedelig, men for den prisen der må jeg si at det var ett ganske bra kjøp. Uansett dette var bare ett imedlirtidig kjøp siden jeg ikke fikk tid til å kjøpe noe annet. Så jeg leter forsatt etter noe nytt da. Jeg vil si at prisen kan ligge på alt fra 1500 - 3000kr kanskje litt over, men 4000-5000kr blir litt for drøyt synes jeg. Det er tross alt bare en jakke som jeg skal holde meg varm nå for vinteren.

 

så flere tips vil være bra.

Jeg vet ikke helt, de frakkene kan jo testes ut, jeg synes tross alt de ser ganske greie ut, men jeg synes bare det blir litt rart, for ser ikke så mange i klassen min eller mange på gaten her jeg bor som går i sånne. så at jeg plutselig skal begynne å gå i en sånn en, blir ikke det litt rart? :p forresten hva ligger de i pris på de frakkene?

Lenke til kommentar
Hei, jeg vil gjerne ha noen raske svar her nå, ettersom jeg muligens skal finne meg en ny jakke nå snart når jeg skal dra på butikken.

 

Det jeg leter etter er en vinterjakke. Jeg går 1 år på vgs å leter etter en vinterjakke, noe som er litt inn akkurat nå fortiden. Noe til en litt rimelig pris og en som vil holde meg varm i vinter ville vært noe ;)

 

noen forslag?:)

 

Hva enn du gjør, hold deg unna boblejakke... Hvis ikke ender du opp med å se ut som en fjortis/narkis/påsketurist... Losjakker er pene og varme, og du får helt greie versjoner rimelig. Har ingen eksempler, siden jeg selv liker å bruke en del penger på jakker, men det skal ikke være så vanskelig å finne.

 

Hvis du ABSOLUTT skal ha deg en boblejakke vil jeg anbefale deg en fra Mountain Works som heter Cold War Down Parka! Har en selv til bruk på fjellet og i bakken, og noe varmere skal du lete lenge etter (kanskje bortsett fra Goose, men hold deg LANGT unna det, ikke noe som skriker fjortis mer enn en Goose). Ligger på rundt 6500, men er vel verdt det om du skal ha deg en dunjakke.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt, de frakkene kan jo testes ut, jeg synes tross alt de ser ganske greie ut, men jeg synes bare det blir litt rart, for ser ikke så mange i klassen min eller mange på gaten her jeg bor som går i sånne. så at jeg plutselig skal begynne å gå i en sånn en, blir ikke det litt rart? :p forresten hva ligger de i pris på de frakkene?

 

Kjør egen stil, mann! Det liker vi jentene :w00t:

Boblejakker i alskens grelle farger er liksom ikke så originalt...

 

Frakkene på bildene over var herlige, elsker den grå! Go for it.

Lenke til kommentar

Peacoat er det klart beste valget, har fått masse positive kommentarer fra jenter på min, noen gutter er litt skeptiske, men sånn er det alltid ;) Godt og varmt er det også, særlig med en litt tykk genser under. Er ikke så mange gutter i ungdomsårene som bruker det, men har sett at flere og flere kjøper penere yttertøy enn Fjellräven-jakkene..

 

Mange koster også mindre enn en boblejakke, men det varierer selvfølgelig en god del. Bare pass på å ha et pent skjerf, gjerne med litt farger, i tillegg ;)

Lenke til kommentar

Jeg er litt 20 og skal kjøpe meg en jakke. Er sykt kald av meg så jeg er litt redd for at en kort frakk eller peacoat vil bli vel kald. Lurer litt på hvilke alternativer som ikke blir for useriøse. Tenker litt parkas, som den under. Blir det for useriøst eller for 2008 med slike parkas?

 

post-154391-1256387948_thumb.png

Lenke til kommentar
Dun trenger ikke være så dyrt. Jeg har en ganske stor Swix-dunjakke som holder veldig godt på varmen til å ha kostet meg 1300,-, i motsetning til Fjellräven-jakkene som kan bli ganske dyre.

 

Skulle gjerne hatt en Canada Goose selv, men prisen blir litt stiv på studielånet :p

 

Det var akkurat en Swix-dunjakke jeg fikk til 1000kr :D den kostet egentlig 1500kr ordinær pris, men var på salg til 1000kr nå.

Lenke til kommentar
Jeg er litt 20 og skal kjøpe meg en jakke. Er sykt kald av meg så jeg er litt redd for at en kort frakk eller peacoat vil bli vel kald. Lurer litt på hvilke alternativer som ikke blir for useriøse. Tenker litt parkas, som den under. Blir det for useriøst eller for 2008 med slike parkas?

 

Som du selv sier mener også jeg det kan bli litt 2008 med en slik parkas. Men den er fortsatt et bedre alternativ til den kjedelige dun/boblejakken. Frakker/peacoater er jo som oftest lagd av ull + at de er foret, så varme er de nok ;)

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg er også litt redd for å se vilt veslevoksen ut i en frakk eller peacoat (ser ikke veldig voksen ut). Og så skjønner jeg ikke helt hvordan det er med regn for slike. Noen virker som om de skal være vann/vinntette. Jeg bor i Trondheim, så om jakken min ikke tåler regn og vind er jeg ganske lost. Har gått til skole i kaldt snøvær og måttet gå i regn hjem nok ganger. Har ellers funnet et par jakker jeg synes ser ganske kule fra Johnny Love. Hva synes dere?:

product_thumb.php.jpeg post-154391-1256472561_thumb.png

Endret av dogcow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...