Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jente og hennes store kjærlighet


Anbefalte innlegg

Hei!

Det er ei jente som jeg har likt siden vi gikk sammen i 1 klasse vgs. Likte'a ganske lenge da, men det blei aldri noe mer enn et par dater. Hun flytta bort da i 2 klasse, og plutselig nå havna vi på samme høgskole! Det endte med da at vi hengte mye sammen til nå.

 

Men saken er at hun plutselig nevne på msn om det store kjærlighet osv, så jeg ble nysgjerrig og spurte hvem det var. Hun svarte da ikke og vi begge begynte å krangle :S (vår første krangel faktisk). Gadd da ikke snakke med henne på leeenge(savnet henne) og plutselig en morgen våkner jeg med en melding der hun fortalte meg det.

 

Skrev at hun har vanskeligheter med å glemme den store kjærlighet og hvem det var(barndomsvenn av meg), og sa at hun var redd for å aldri føle noe sånt lenger.

 

Så spørsmålet mitt er da, hva mener hun?! Jeg har prøvd å tolke det, og har kommet fram til at:

1: Hun vil at jeg skal vente?

2: I'm just a friend :( ?

 

BTW: Har hørt av mange at vi kler hverandre og mange har trodd at vi er sammen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som om du er i vennesonen. Men du kan ikke vite for sikkert før du prøver deg frem. Hvis du fortsetter å vente på at det skal skje noe, så er sannsynligheten for at noe skjer liten. Iallefall utifra det jeg tolker det du skrev. Prøv deg frem, se hvordan det går. Hvis du føler det går bra mellom dere i tiden fremover så kan du forsøke å ta steget til å spørre henne om å bli sammen. Snakker av egen erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg er jente selv, og jeg skal love deg at vi sender ut signaler vi ikke har helt kontroll på. Jeg tror hun er usikker selv, om hun liker deg eller ikke, i tillegg er hun redd for å gå for fort frem, så hun nevner en gammel flamme for deg. Hun vil åpenbart at du skal bli sjalu. Det trenger ikke å bety at hun vil ha deg heller, men å gjøre gutter sjalu gir ofte jenta bedre selvfølelse. Ofte flørter man og har det litt gøy med det, men med en gang gutten vil ha noe mer, blir jenta usikker og trekker seg unna.

Det er virkelig ikke lett å lese oss :hmm:

 

Mitt råd er at du ikke må gå for fort fram. Hun kommer til å fortsette å prate med deg, for hun liker jo deg tydeligvis på en eller annen måte, men vent til hun viser at hun er klar. Da slipper du at alt blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner en del jenter som, selv om de har kjæreste og er lykkelig, fortsatt tenker på den store kjærligheten og gjerne hadde dumpet kjæresten de har nå for ham. Jeg hadde holdt meg unna, rett og slett fordi hvis jeg ikke er den store kjærligheten så må jeg alltid ha i bakhodet at jeg er andrevalget.

 

Skrekkeksempel.

 

akkurat det føler jeg også... men men

Lenke til kommentar
Jeg er jente selv, og jeg skal love deg at vi sender ut signaler vi ikke har helt kontroll på. Jeg tror hun er usikker selv, om hun liker deg eller ikke, i tillegg er hun redd for å gå for fort frem, så hun nevner en gammel flamme for deg. Hun vil åpenbart at du skal bli sjalu. Det trenger ikke å bety at hun vil ha deg heller, men å gjøre gutter sjalu gir ofte jenta bedre selvfølelse. Ofte flørter man og har det litt gøy med det, men med en gang gutten vil ha noe mer, blir jenta usikker og trekker seg unna.

Det er virkelig ikke lett å lese oss :hmm:

 

Mitt råd er at du ikke må gå for fort fram. Hun kommer til å fortsette å prate med deg, for hun liker jo deg tydeligvis på en eller annen måte, men vent til hun viser at hun er klar. Da slipper du at alt blir ødelagt.

 

hva om jeg har ventet veldig lenge'a? tålmodigheten begynner å bli borte...

glemte å nevne at det var meg som trøstet henne da hun ble ditcha også, så jeg gidder ikke være andrevalget(ellernoe sånt) og være den som alltid plukker "søpla" etter han fyren.

Lenke til kommentar

Er visst et vanlig fenomen det der. Jeg sverma rundt ei jente for noen år siden, vi startet egentlig med et hav av tekstmeldinger. Og når vi var sammen fysisk fortalte hun gjentatte ganger om denne "store kjærligheten" som hun var forelsket i for 4 år siden og hvor redd hun var for at han skulle dukke opp der hun var, fordi hun ikke visste hva hun "kom til å gjøre". Vi ble varmere og varmere, men så pusha jeg litt ekstra og ba henne på date, og da ble hun plutselig iskald og sur og sendte en venn av seg for å levere tilbake CD-plater hun hadde lånt. Så henne aldri mere etter det.

Lenke til kommentar

Hva med å fortelle henne akkurat hva du føler om henne? At du liker henne, men er usikker på hva hun syntes, og gjerne vil bli noe mer enn bare venner. Et ærlig svar fra henne er jo det du kan forvente, og så er det bare å håpe på det positive. Spør om hun er villig til å glemme den andre fyren for deg, hvis hun virkelig liker deg.

Lenke til kommentar
Er visst et vanlig fenomen det der. Jeg sverma rundt ei jente for noen år siden, vi startet egentlig med et hav av tekstmeldinger. Og når vi var sammen fysisk fortalte hun gjentatte ganger om denne "store kjærligheten" som hun var forelsket i for 4 år siden og hvor redd hun var for at han skulle dukke opp der hun var, fordi hun ikke visste hva hun "kom til å gjøre". Vi ble varmere og varmere, men så pusha jeg litt ekstra og ba henne på date, og da ble hun plutselig iskald og sur og sendte en venn av seg for å levere tilbake CD-plater hun hadde lånt. Så henne aldri mere etter det.

 

leit å høre... hvordan tok du det da?

Lenke til kommentar
Hva med å fortelle henne akkurat hva du føler om henne? At du liker henne, men er usikker på hva hun syntes, og gjerne vil bli noe mer enn bare venner. Et ærlig svar fra henne er jo det du kan forvente, og så er det bare å håpe på det positive. Spør om hun er villig til å glemme den andre fyren for deg, hvis hun virkelig liker deg.

 

Vel, kan vel si at tidspunktet var aldri kommet, og hver gang jeg skulle si noe sånt, så blir vi avbrutt! Men har hørt og lest at det ikke er bra å si det, men handle det? Siden du er jente(hvis jeg husker riktig) hva mener du da?

Lenke til kommentar
Hva med å fortelle henne akkurat hva du føler om henne? At du liker henne, men er usikker på hva hun syntes, og gjerne vil bli noe mer enn bare venner. Et ærlig svar fra henne er jo det du kan forvente, og så er det bare å håpe på det positive. Spør om hun er villig til å glemme den andre fyren for deg, hvis hun virkelig liker deg.

 

Vel, kan vel si at tidspunktet var aldri kommet, og hver gang jeg skulle si noe sånt, så blir vi avbrutt! Men har hørt og lest at det ikke er bra å si det, men handle det? Siden du er jente(hvis jeg husker riktig) hva mener du da?

 

Jeg som person liker å vite hvor jeg har folk. Vet jeg ikke det, blir jeg usikker på dem, og tør ikke åpne meg. Så vidt jeg vet er det ganske typisk for det kvinnelige kjønn. I og med at du har ventet såpass lenge uten at hun har gitt deg noe å gå videre på, kommer det til å fortsette slik så lenge hun ikke vet hva du vil. Hvis du har gitt henne noe hint tidligere uten respons, er en liten samtale om hvor landet ligger helt på sin plass.

 

Og til deg over; så du ikke han som skrev om nesten den samme hendelsen, og ble avvist på flekken? Ikke lurt. Kvinner er skjøre vesen.

Lenke til kommentar
Hva med å fortelle henne akkurat hva du føler om henne? At du liker henne, men er usikker på hva hun syntes, og gjerne vil bli noe mer enn bare venner. Et ærlig svar fra henne er jo det du kan forvente, og så er det bare å håpe på det positive. Spør om hun er villig til å glemme den andre fyren for deg, hvis hun virkelig liker deg.

 

Vel, kan vel si at tidspunktet var aldri kommet, og hver gang jeg skulle si noe sånt, så blir vi avbrutt! Men har hørt og lest at det ikke er bra å si det, men handle det? Siden du er jente(hvis jeg husker riktig) hva mener du da?

 

Jeg som person liker å vite hvor jeg har folk. Vet jeg ikke det, blir jeg usikker på dem, og tør ikke åpne meg. Så vidt jeg vet er det ganske typisk for det kvinnelige kjønn. I og med at du har ventet såpass lenge uten at hun har gitt deg noe å gå videre på, kommer det til å fortsette slik så lenge hun ikke vet hva du vil. Hvis du har gitt henne noe hint tidligere uten respons, er en liten samtale om hvor landet ligger helt på sin plass.

 

Og til deg over; så du ikke han som skrev om nesten den samme hendelsen, og ble avvist på flekken? Ikke lurt. Kvinner er skjøre vesen.

 

¨så du mener jeg bør fortelle det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...