Gå til innhold

AGP kort passer ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sikkert forde du har agp x 4 eller 8 og kortet har vel x2? passer dårlig det der når x2 er en annen agp standar. men les den saken over min post

 

Sjøsprøyt.

 

Det er kommet tre "versjoner" av AGP:

AGP1.0 : støtter AGP1x, muligens også AGP2x (er ikke helt sikker)

AGP2.0 : støtter AGP4x, AGP2x og AGP1x

AGP3.0 : støtter AGP8x, AGP4x og AGP2x, men IKKE AGP1x.

 

Det er ingen FYSISK forskjell mellom de tre versjonene, det er kun elektroniske forskjeller i tolkningen av signalene fra AGP-kontakten som er forskjellig. Problemet her er at kortet ikke passes fysisk i maskinen, noe som faktisk ER et minstekrav for å få ting til å funke. :roll:

Lenke til kommentar

Det er ingen FYSISK forskjell mellom de tre versjonene, det er kun elektroniske forskjeller i tolkningen av signalene fra AGP-kontakten som er forskjellig. Problemet her er at kortet ikke passes fysisk i maskinen, noe som faktisk ER et minstekrav for å få ting til å funke.  :roll:

 

Det er klart det er fysiske forskjeller på kortene... Det er fordi du ikke skal kunne putte et 3,3v kort ned i en AGP port som bare støtter 1,5v osv.

Det er for at du ikke skal ødelegge skjermkortet/hovedkortet.

Lenke til kommentar

Jeg har et AGP-kort som mangler det sporet. Hva om man kutter opp det sporet?

 

Jeg hadde tenkt å prøve når jeg kjøpte dette kortet for NOK 90,-. Kanskje det ryker noen strømførende og funksjonelle kretser ... :roll:

 

Kortet skal brukes som reserve ved montering av nye maskiner, og jeg venter med kuttinga til det skal inn i et HK med sperre der sporet skal ned? ... :D

 

Men så leser jeg rett ovenfor om spenningsforskjeller. Hvilken spenning går de nye kortene på, 3,3V? :roll: Og dette 90 kroners Daytona Roadster 3D - SiS 6326 AGP -kortet mitt uten spor, - går det kanskje på samme spenningen, kanskje ikke ???

Lenke til kommentar

 

Men så leser jeg rett ovenfor om spenningsforskjeller. Hvilken spenning går de nye kortene på, 3,3V?  :roll: Og dette 90 kroners Daytona Roadster 3D - SiS 6326 AGP -kortet mitt uten spor, - går det kanskje på samme spenningen, kanskje ikke ???

 

Jeg har et nyere kort hvor det står at det er AGP3.0 og at den er på 1.5V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...