Gå til innhold

To skjermer og Fedora 11


Anbefalte innlegg

Kjører Fedora 11 og har to skjermer på et Radeon HD 4850-kort. Kjører Mesa 7.6-driveren (fulgte med da jeg installerte OS'et) i påvente av at Catalyst 9.10 forhåpentligvis støtter F11 uten videre mikk-makk.

 

Problemet er når jeg starter f.eks. et spill som opptar hele hovedskjermen, så blanker ikke bare skjerm nr. 2 ut, men når jeg går ut av spillet, kommer skjermene i "mirror"-modus men da med bare bildet fra skjerm nr. 2. Jeg har lagt en snarvei til Display Preferences på skrivebordet på skjerm og ved å gå inn der, får jeg satt skjerm nr. 1 til venstre for nr. 2 og jeg har dermed i allefall hovedbildet. For å løse opp i dette, må jeg skru av PC'en, koble av skjerm nr. 2 og koble denne på igjen etter å ha logget med inn. Da kan jeg sette det riktig, men må ta en ny omstart for at det aktiveres.

 

Det er mulig dette kan bli løst i Catalyst 9.10, men det veit jeg altså foreløpig ikke (jeg knota sykt mye første gang dette skjedde så vil helst ungå det igjen). Forøvrig er xorg.conf helt blank - jeg mener F11 henter instillingene et annet sted i fra, men jeg vet ikke hvor....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mulig dette kan bli løst i Catalyst 9.10, men det veit jeg altså foreløpig ikke (jeg knota sykt mye første gang dette skjedde så vil helst ungå det igjen). Forøvrig er xorg.conf helt blank - jeg mener F11 henter instillingene et annet sted i fra, men jeg vet ikke hvor....

Den autodetekterer innstillinger/bruker defaults. Til problemet:

Det later til at det er en bug knyttet til modesetting. Og hva gjør man med bugs? Jo, man fikser de eller i det minste legger godt tilrette for at andre kan fikse de (les: skriver bugrapport).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...