Gå til innhold

Cities XL tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp,

Kjøpte for noen timer siden, har også spilt demoen den siste uka den var aktiv.

Veldig fornøyd så langt! Litt kjipt å måtte betale for planet mode i tillegg til selve spillet, men solo mode blir man fort lei av vil jeg tro.

Skrevet

Har blitt ganske hekta på spillet! Men, jeg sliter litt. Når jeg får bygget opp en by til ca. 300 000 så kollapser hele greia, akkurat som en finanskrise :wallbash: Trur det har noe med at jeg ikke greier å få alle fornøyde med utdanning og sånt.. Noen som har noen tips? I tillegg er det litt irriterende at det ikke går å bygge kollektivtransport, for byen flyter over etter vært med motorveier..

Jeg har tenkt å kjøpe sånt abonement, men et eller annet skjedde under betalinga slik at den ble avbrutt... Og ser at det er reservert på visakortet... Får kanskje prøve igjen å håpe at den reservasjonen blir borte :p

Skrevet

Vurderer å kjøpe spillet, men synes det virker litt for dyrt ennå. Tar og venter litt og ser om det blir billigere på steam.

Hvor mye koster det i måneden for online-delen?

Skrevet

Kjøpte det på release selv. Ga vel 379,- for limited edition på gamestop.

Har det moro hittil jeg også, bortsett fra at jeg fort taper penger. Finner vel ut av det etterhvert ;)

Skrevet

Kjøpte dette spillet i går, og ble skuffet under første test.

Spilte litt mer og begynte å like det.

Jeg tror trikset med pengene er å ikke bygge for raskt. Bruk statestikke du får. Ikke bare kast penger ut av vinduet fordi noe høres kjekt ut, eller ser pent ut.

Skrevet

Har spilt litt, og byen tjener penger som gress i starten, men etterhvert som man får flere innbyggere etc. så kollapser alt. Er jo helt håpløst.

Kjøpte spillet på Steam så jeg har ikke brydd meg med manualen. :p

Forøvrig, jeg får ALLTID "klagemelding" på at something is wrong with retail.

Og at retail er for vanskelig å selge...

Noen tips?

Skrevet

Hachon: bygg det som det er behov for, når det kommer flere innbyggere til byen så vil de ha behov for å handle, da får du et behov for retail. trikset er å bygge relativt sakte, og bygge det som det er behov for.

Skrevet

Her er noen tips som også er nevnt over:

1. Ikke bygg for raskt! Dette er ikke sim city. Bygg jevnt og trutt etter behov:

2. Bruk statistikkene og bygg det som trengs. Statistikkknappen finner man litt til venstre øverst, den med grønn søyle.

3. Bruk trade aktivt for å kjøpe ting man ikke produserer selv og selge det man produserer for mye av. Foreløpig trur jeg trade kun virker på planet mode.. Men det kommer oppgraderinger hele tiden, så det er vel snart oppe å går :)

4. Det er stor forskjell på vanskelighetsgrad på kartene...

5. Foreløpig er "education" ikke helt oppe å går, så man trenger kun å bygge den rimligste skolen

Håper det var litt hjelp i dette ;)

Skrevet (endret)

Jeg sliter med å få et godt overskudd etter at innbyggerne begynner å mase etter sikkerhet og brannfolk. Etter noen minutter koster begge disse byggningene 5000 i mnd og blir et pengesluk uten like.

Noen tips til hvordan jeg holder kostnadene på dette nede?

Max kostnad er 5000 i mnd, og det havner de på nesten med en gang..

Endret av YellowCake
Skrevet (endret)

Jeg var med på beta-utgaven, og der så jeg alle manglene. Jeg regner med at jeg ikke trenger å prøve demo-utgaven engang. :(

Tingene jeg irriterte meg mest over:

-MÅ handle med andre for å få alle ressurser - gjerne til håpløse priser. Må overprodusere for å selge ressurser for å klare å gå med overskudd.

-Talentløst system for motorveier. Ingen ordentlige på-ramper, og skal du gjøre en forandring på motorveien, må HELE motorveien mellom to hovedpunkter slettes...

-Intet buss-system, t-bane eller jernbane.

-Månedsbetaling for å kunne utnytte spillet.

-En del merkelige priser for å holde ting igang.

Det var hovedpunktene. Jeg var oppe i nesten 2 millioner innbyggere med min ene by, og da gikk alt så tregt at det var ikke sant... Og jeg har ikke den svakeste maskinen akkurat.

Jeg kommer til å holde meg unna spillet til de evt. klarer å få til noen kraftige patcher som retter på bl.a. dette.

Edit:

Tips:

-Ikke bygg sykehus, politi- eller brann-stasjon osv før innbyggerne har mast etter det en stund. Gjelder alle type bygninger.

-Når man passerer 200.000 innbyggere kan økonomien ta helt av (sinnsvake overskudd). Mulig de har "fiksa" det.

-Produser for mye ressurser av det du har mye av, og selg det. Nytter ikke å gå med overskudd uten dette.

Merk: Det var slik i beta-utgaven. Er ikke sikkert det er slik nå.

Endret av Ratleto
Skrevet
Jeg sliter med å få et godt overskudd etter at innbyggerne begynner å mase etter sikkerhet og brannfolk. Etter noen minutter koster begge disse byggningene 5000 i mnd og blir et pengesluk uten like.

Noen tips til hvordan jeg holder kostnadene på dette nede?

Max kostnad er 5000 i mnd, og det havner de på nesten med en gang..

Tja, litt usikker.. For jeg har fått det til stort sett.. Men det gjelder nok å få opp litt industri, kontorer o.l. som tjener penger. På den måten får man et overskudd etter vært til å bygge sikkerhet og brann osv.. I tillegg hvis du har et kart med en stjerne eller fler på "holidays" så gir hoteller til det en ganske grei inntekt. I byen min har jeg bygget ganske mange holidays-hoteller som gir en bra inntekt ;-)

Skrevet
Jeg var med på beta-utgaven, og der så jeg alle manglene. Jeg regner med at jeg ikke trenger å prøve demo-utgaven engang. :(

Tingene jeg irriterte meg mest over:

-MÅ handle med andre for å få alle ressurser - gjerne til håpløse priser. Må overprodusere for å selge ressurser for å klare å gå med overskudd.

-Talentløst system for motorveier. Ingen ordentlige på-ramper, og skal du gjøre en forandring på motorveien, må HELE motorveien mellom to hovedpunkter slettes...

-Intet buss-system, t-bane eller jernbane.

-Månedsbetaling for å kunne utnytte spillet.

-En del merkelige priser for å holde ting igang.

Hei.

Vil først si at jeg er veldig fornøyd med spillet så langt, men klart det har noen svakheter.

Når det gjelder punktene dine:

1. Det stemmer at prisene er litt håpløse, men "admin" eller "omnicorp" som den kalles selger og kjøper varer for å gi litt veiledning til prising.

2. Jeg har ikke kommet så langt enda at jeg kan bygge ordentlige motorveier med ramper så det vet jeg ikke noe om. Men litt ulempe med at man må slette hele strekninger mellom kryss, man kan løse det med å lage et lite kryss med en veistump..

3. Kollektivtransport kommer etter vært, men burde absolutt vært med med en gang.

4. Månedsbetaling er kun for å spille på nett, solo play kan gjøres uten betaling.

5. Hvilke merkelige priser? Tenker du på at man ikke kan justere kostnadene med skole o.l?

Bare en tilbakemelding :yes:

Skrevet
3. Kollektivtransport kommer etter vært, men burde absolutt vært med med en gang.

4. Månedsbetaling er kun for å spille på nett, solo play kan gjøres uten betaling.

5. Hvilke merkelige priser? Tenker du på at man ikke kan justere kostnadene med skole o.l?

Bare en tilbakemelding :yes:

3. Joda, men det tyder på at det fortsatt er en beta... :nei: Skulle ikke forundre meg om alle byer må slettes for at dette skal kunne implementeres...

4. Joda, men likevel. Greit med kanskje et par dollar i mnden, men ikke 7-8.

5. Ja, en skole koster gjerne det samme å bygge og å drive pr mnd.

Skrevet
Hvordan fungere spillet, er det som SimCity e.l ?

Det er litt forskjellig fra sim city. Liker spesielt det med mer frihet til gatestruktur. Man kan bygge veier og boligfelt med "sving". Slutt på kvadratiske området hvis man vil ;) Også er det litt mer avansert i forhold til arbeidsplasser, import og eksport. Men fortsatt har ikke kollektivtransport kommet :(

Skrevet

Det er litt forskjellig fra sim city. Liker spesielt det med mer frihet til gatestruktur. Man kan bygge veier og boligfelt med "sving". Slutt på kvadratiske området hvis man vil ;) Også er det litt mer avansert i forhold til arbeidsplasser, import og eksport. Men fortsatt har ikke kollektivtransport kommet :(

Aha. Får prøve demo eller beta om det finnes da. Høres litt fett ut :)

Men har dere prøvd å google cities XL og kollektivt? Kanskje det er en spesiell ting dere må gjøre for å få det, sette inn mere penge støtte til div. prosjekter (om det går)

Skrevet

Noen som kan gi en liten review av spillet?

Finner nesten ignenting om det på nettet (tester osv).

I norge virker jo spillet i tillegg heeeelt ukjent?!

Litt rart ettersom det liksom skal være Sim Citys store arvtager :ermm:

Skrevet

Aha. Får prøve demo eller beta om det finnes da. Høres litt fett ut :)

Men har dere prøvd å google cities XL og kollektivt? Kanskje det er en spesiell ting dere må gjøre for å få det, sette inn mere penge støtte til div. prosjekter (om det går)

Jeg har sjekket på nettsiden og snakket med folk i "planet mode" og det har ikke kommet enda, men skal være på vei.. Så håpe dem ikke bruker for lang tid på det akkurat, for det blir en god del flerfelts veier på kryss og tvers uten kollektivtransport :dontgetit:

Jeg trur også at den oppgraderingen skal bli tilgjengelig for alle, også de som ikke abonerer :w00t: Demo av spillet er for tiden ikke tilgjengelig, men kommer etter vært. Uvisst hvorfor... ?

Noen som kan gi en liten review av spillet?

Finner nesten ignenting om det på nettet (tester osv).

I norge virker jo spillet i tillegg heeeelt ukjent?!

Litt rart ettersom det liksom skal være Sim Citys store arvtager :ermm:

Trur Gamer.no kommer med en omtale av spillet snart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...