Gå til innhold

Brukt Pentax K-M eller Canon 1000D


Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal kjøpe et brukt pentax k-m med 50 mm Pentax f1,7 objektiv og et M42 50 mm russisk objektiv eller canon 1000d med 35-55mm IS ? Prisen for pentax kameraet brukt er 2500kr. Kan noen fortelle litt om linsene til pentax kameraet? Det er vel ikke zoom på pentax objektivene, men kan noen si noe mer eller gi anbefaling om hvilket kamera jeg bør gå for?

 

Er det mulig å få timelapse på pentax?

post-143758-1255705889_thumb.jpg

post-143758-1255705894_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om jeg skal kjøpe et brukt pentax k-m med 50 mm Pentax f1,7 objektiv og et M42 50 mm russisk objektiv eller canon 1000d med 35-55mm IS ? Prisen for pentax kameraet brukt er 2500kr. Kan noen fortelle litt om linsene til pentax kameraet? Det er vel ikke zoom på pentax objektivene, men kan noen si noe mer eller gi anbefaling om hvilket kamera jeg bør gå for?

 

Er det mulig å få timelapse på pentax?

 

K-m kan du nå få på Japan Photo sammen med 18-55mm for ca. 3500,-. Det er et bra kjøp. Vet ikke om "timelapse" er mulig via menyene på Pentaxen, men med ekstern fjernkontroll går det fint. Dealextreme har en billig en som kan stilles inn i alle bauger og kanter.

 

Begge kameraene er helt OK og omtrent like i funksjonalitet. Pentax har derimot bildestabilisering innebygd i kameraet og du får dermed bildestabilisering på alle objektiver og ikke bare noen få utvalgte som med Canon. Bortsett fra det er det ikke mye som skiller.

Lenke til kommentar

Ikke et stygt ord om verken Pentax eller Canon (begge er gode systemkameraer), men hva med et nytt E-420 med en glimrende kit linse for under 2900 ?

 

http://www.japanphoto.no/product/digital-s...-420-m-14-42mm/

 

På bruktmarkedet kan du også finne gode 50mm f1.4 OM Zuiko for noen hundrelapper dersom du ønsker å prøve noe annerledes linser..

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...