Gå til innhold

HTC Touch HD2 eller Touch Pro 2


eikari

Anbefalte innlegg

Det er kanskje ikke så lett å svare på dette spørsmålet, siden den ene telefonen ikke er i salg... men kommentarer er uansett hyggelige.

 

Det begynne å bli på tide å bytte ut min etter hvert så slitne TyTn II. Den selvsagte arvtager har hele tiden vært Touch Pro 2, men etter at HTC lanserte Touch HD2 ble verden ikke fult så enkel... :hrm:

 

En ting er sikkert og det er at det MÅ være en Windows Mobile (har noe software som krever det). Har også blitt veldig glad i tastatur (selv om Hr TyTn på sine gamle dager er blitt veellldddiiiggg treg) - noe som taler for Pro 2.

 

Det som drar meg (veldig) mot HD2, er skjermen. Det at jeg faktisk kan bruke fingeren og ikke "må" bruke en pinne. Funksjonalitetsmessig antar jeg at de er mer eller mindre like mht business bruk (har ikke behov for Pro 2 sin konferansefunksjonalitet), men det er som sagt en antagelse...

 

Så alle synspunkter tas i mot med stor takk :yes:

 

Arild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns også det var snasent med tastatur på min Touch Pro, men etter at jeg fikk Touch HD har jeg aldri savnet det. Etter litt tilvenning skriver jeg like fort på skjerm-tastaturet til HD'n som jeg gjorde på hw-tastaturet til Touch Pro'en (skriver mail og sms ofte). Og skjermstørrelsen til HD (HD2 er vel enda litt større?) gjør den til en absolutt vinner - for min del ihvertfall. Jeg vil aldri gå tilbake til hw-tastatur. HD er dessverre litt stusselig på prosessor-speks, men det har de jo skjerpet inn på HD2. Så jeg hadde ikke vært i tvil.

 

Nå har jeg ikke testet noen av de modellene du vurderer, bare forgjengerne, så ta dette med en klype salt.

Lenke til kommentar
Syns også det var snasent med tastatur på min Touch Pro, men etter at jeg fikk Touch HD har jeg aldri savnet det. Etter litt tilvenning skriver jeg like fort på skjerm-tastaturet til HD'n som jeg gjorde på hw-tastaturet til Touch Pro'en (skriver mail og sms ofte). Og skjermstørrelsen til HD (HD2 er vel enda litt større?) gjør den til en absolutt vinner - for min del ihvertfall. Jeg vil aldri gå tilbake til hw-tastatur. HD er dessverre litt stusselig på prosessor-speks, men det har de jo skjerpet inn på HD2. Så jeg hadde ikke vært i tvil.

 

Nå har jeg ikke testet noen av de modellene du vurderer, bare forgjengerne, så ta dette med en klype salt.

Takk for informativ tilbakemelding! Det å skrive uten tastatur er nemlig en av mine store usikkerheter (på TyTn II er det jo mer eller mindre komplett umulig å skrive uten tastatur/penn).

Lenke til kommentar

En annen ting med On-Screen tastaturet til HTC nå er implementeringen med T9 som gjør at selv om du er litt upresis, altså treffer tasten ved siden av, så gir han deg som oftes det ordet med den bokstaven du er ute etter. Etter jeg fikk dette på min Diamond så har jeg kun brukt QWERTY tastaturet:)

Lenke til kommentar

Man må ikke bruke penn på skjermen til HTC TP2!

 

Det som er mye letter med hardwaretastatur (synes jeg) er å skrive selv om man ikke følger så nøye med. Men på HTC-softwaretastatur kan man jo være upresis men samtidig stort sett få riktig ord. Jeg ville helt klart valgt HTC TP2 til det bruket, men det er jo individuelt.

 

Gratulerer med snart ny telefon! :)

Endret av program
Lenke til kommentar
Man må ikke bruke penn på skjermen til HTC TP2!

 

Det som er mye letter med hardwaretastatur (synes jeg) er å skrive selv om man ikke følger så nøye med. Men på HTC-softwaretastatur kan man jo være upresis men samtidig stort sett få riktig ord. Jeg ville helt klart valgt HTC TP2 til det bruket, men det er jo individuelt.

 

Gratulerer med snart ny telefon! :)

 

Glad i mitt tastatur, bruker det til mailer og sms ellers er det pek og trykk.

 

Er glad jeg har begge deler sånn sett.

kjapt og trekke ut og skyve inn så dette går så ei kula altså :)

Lenke til kommentar

Jeg undrer også mellom disse to telefonene.. Hvordan er tp2? Er den rask og grei? Denne er jo også opgraderbar nå til wm6.5.. jeg vet ikke om jeg skal gå for denne eller leo enda.. Liker fysisk tastatur men er redd den blir litt treg, og at man ikke kan zoome og surfe på samme måte og at skjermen ikke er like responsiv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...