Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

varsellys/lyd i Golf


chumb

Anbefalte innlegg

Har med ujevne mellomrom problemer med at avgassvarsellampe og abs lampe lyser + at signal for "brekket" blinker samtidig som det det til tider i tillegg piper i bilen - en golf 2000-modell. Har hatt bilen på verksted til feilsøking, men ikke utvidet feilsøking. Har fått beskjed om at det ikke er noe problem å kjøre, så lenge bilen føles grei, derfor har jeg ikke foretatt et såkalt utvidet feilsøk. Det går perioder hvor bilen ikke piper. Når den starter å pipe kan lyden "sitte" i bilen en stund, og plutselig er den borte igjen. Blir gal av både lys og lyd. Noen som kan tipse meg om hva dette kan være? ps - har akkurat hatt bilen til overhaling på verksted - peip etterpå også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har med ujevne mellomrom problemer med at avgassvarsellampe og abs lampe lyser + at signal for "brekket" blinker samtidig som det det til tider i tillegg piper i bilen - en golf 2000-modell. Har hatt bilen på verksted til feilsøking, men ikke utvidet feilsøking. Har fått beskjed om at det ikke er noe problem å kjøre, så lenge bilen føles grei, derfor har jeg ikke foretatt et såkalt utvidet feilsøk. Det går perioder hvor bilen ikke piper. Når den starter å pipe kan lyden "sitte" i bilen en stund, og plutselig er den borte igjen. Blir gal av både lys og lyd. Noen som kan tipse meg om hva dette kan være? ps - har akkurat hatt bilen til overhaling på verksted - peip etterpå også.

 

 

Et rele problem? Få en oversikt av releer fra Møller og sjekke det ut.

Lenke til kommentar

Det første jeg spurte selgeren om da jeg byttet til en annen bil i våres var om bilen hadde slik fæl alarm som VAG har i bilene sine. Ble en nevrotisk sjåfør den siste tiden med Seaten, pipelyden er ikke akkurat diskret..

 

Hvis de på verkstedet sier bilen er OK å kjøre så lenge den føles grei ville jeg hatt det skriftlig var jeg deg. Det kan være sensorfeil, men om det i verste fall skulle være reell feil er det greit å sikre seg litt. Hadde uansett bedt verkstedet koble fra den uanstendig kraftige alarmen, de fleste sjåfører legger merke til om det dukker opp en varsellampe i instrumentpanelet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...