Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skolelei, syk eller bare lat ?


EMS15

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Ante ikke hvor jeg skulle poste denne..

 

Saken er den at jeg bare ikke orker skole. Går på TIP VG1.

Jeg har sikkert sånn 7 dager fravær nå, bare den første måneden på skolen. Det er ikke bra..

 

Når jeg våkner om morgenen har jeg bare så liiiite lyst å stå opp.. Dette gjelder da bare skoledager..

 

Selv om vi ikke gjør så mye, ingenting er vanskelig, ingenting er "skummelt" osv. vil jeg bare ikke gå på skolen.

 

Har ingen form for sosial angst eller noe sånt heller..

 

Jeg vet at jeg ikke liker gym.. Altså, jeg har ingenting i mot å trene på egenhand, eller med andre enten hjemme, eller på treningsstudio osv. Men klarer bare ikke å ha gym på skolen.

 

Sånn sett er jeg mer av den rolige typen som kan kose seg med en god film eller sitte en helg og spille hele helgen..

 

Noen som har det / har hatt det på sammen måten? Eller kanskje noen som vet om jeg bare er lat eller skolelei og har noen tips om hvordan jeg kan komme meg på skolen... ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følte det samme rett etter ungdomsskolen, begynte på mekanisk GK og droppa ut etter 2måneder. Dette er absolutt ikkje til å anbefale :p Satt bare å råtna i eit heilt år og fekk bare dårlige følelsa om meg sjøl. Jobba litt her og der bare for å ha noke å gjer. Det var derimot skikkelig godt å begynne på skolen igjen etter dette "fri" året.

 

Så mitt råd er vel at du prøver å holde ut, eg vil tru du kjem til å angre dersom du bare slutter. Det gjorde ivertfall eg.

Lenke til kommentar

Du er rett og slett ingen av delene. Du har valgt feil linje. Snakk med rådgiver. Men kom det ut fra skolen før 2. des elns. Eller så mister du ett år av de 4 gratis skole årene du har krav på. Men snakk med rådgiver.

Jeg gikk Vg1 Elektro, noe som var driiiit morro. Går Vg2 Automasjon nå, noe som er enda bedre! Men smak og behag.

 

Lykke til.

 

obs! Elektro er en del matte i vg1.

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...