Gå til innhold

Prosjekt Unnamed monster


Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har et gammelt kabinett liggendes, og det er tid for å piffe opp innmaten litt. Planen her er å putte noe heftig greier i noe gammelt ræl.

 

Mål:

  • Maskinen skal ikke se for monster-aktig ut. Den skal se stock ut. Det kan være noen hint om at det sitter noe kraftigere enn 100MHz på innsiden, men det skal ikke være flammedecaler og skrikende neonlys
  • Maskinen skal helst dra Crysis med en framerate målt i FPS (frames per seconds) og ikke SPF (seconds per frame)

Ting å tenke på:

  • Kabinettet er ikke ATX/m-ATX. Hovedkortet må få plass.
  • Porter bak. På gamle hovedkort var eneste porten fastmontert kun til tastaturet. I dag er det porter til det meste.
  • Kjøling. Maskinen skal brukes til spilling, ikke til steking av mat.

Da får bilder vise seg.

 

Foran

 

post-70204-1252271401.jpg

 

 

Baksiden

 

post-70204-1252271575.jpg

Som du ser bak, er det ikke noe I/O-shield som man finner på ATX og m-ATX. Kun port for tastatur. Resten er printer og slikt montert på brackets(?).

 

 

Innsiden

 

post-70204-1252271689.jpg

 

post-70204-1252272109.jpg

Som du ser, er det en plate rett under PSU. Den skal kappes for å vinne noen mm slik at muligens et m-ATX akkurat får plass.

 

 

Kommentarer i denne tråden <------

Endret av ;P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreløpig hardware:

CPU: Intel Q6600

HK: Gigabyte GA-G33M-S2H

RAM: 2GB Corsair Dominator

Skjermkort: Sapphire HD4850 (underveis)

 

Videre tanker:

Hovedkortet er litt svakt for min del. Jeg klokket min prosessor til 3GHz før jeg nådde 1333FSB-veggen. Tenkte meg noe kraftigere m-ATX-greier. Jeg vurderer Core i5/i7, men det for vente en stund. Kontoen min er litt slank til tider, og jeg har ikke jobb ennå.

 

Jeg kjøpte meg 4GB minne, men så var den ene brikken defekt, så da ble jeg sittende med 2GB. Men så vurderte jeg egentlig om jeg skulle finne noe kradtigere, og finner jeg meg noe slikt, så setter jeg nåværende inn i servereren.

 

Jeg vurderte HD5850 som nylig har kommet ut. Et billig og kraftig kort. Men så ble det til at jeg kjøpte 4850 foreløpig inntil 5870 faller mer i pris.

Lenke til kommentar

Knøttliten update :)

 

Gammel hardware må ut.

 

Skall er tatt av.

P9190239.jpg

 

Gammel hardware er skult av kabeler.

P9190241.jpg

 

Gammel hardware er synlig.

P9190242.jpg

 

Gammel hardware er tatt bort.

P9190243.jpg

 

Så prøvde jeg med et gammelt m-atx-kort jeg har liggende, og kom borti et problem. Hovedkortet er noen få mm for høyt.

P9190244.jpg

 

P9190245.jpg

 

P9190246.jpg

 

Mine planer videre blir å kutte bort platen over for å vinne noen bittesmå mm. Men å få til det er lettere sagt enn gjort. Hadde jeg bare hatt en dremel eller stikksag eller lignende.

Endret av ;P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...