Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Markedsføring og ledelse


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har oppgaver i dag i et kapittel vi aldri har hatt før, også glemte jeg boka på skolen!

Jeg skal levere oppgave veldig snart. Har noen lyst å hjelpe meg? For dette er fremmed for meg

 

1. Hva mener vi med interne arbeidsbetingelser? Nevn de forskjellige typene som står i boka. Gi eksempler.

 

2. Nevn minst tre kriterier du mener er viktige hvis du skal ansette en ny butikksjef på Kappahl på Sørlandssenteret. Begrunn svaret.

 

3. Se på eksempelet på s. 84. Hvorfor er det dumt for en bedrift å ha betalingsbetingelser pr. 15 dager overfor sine leverandører når de bruker 30 dager på å selge disse produktene?

 

4. Hvilke konkurransemidler har bedriften (kalles de 4 P'ene)?

 

5. Hva mener vi med et produkts "image"? Vil du si at produktene Bonaqua og Farris har lik image? Hva med produktene Cola Zero og Diet Coke?

 

6. Sett opp en liste over tre-fire butikker som selger en spesiell type produkter, for eksempel matvarer, sportsartikler eller merkevareklær. Ranger listen over hvor viktig arbeidsbetingelsen beliggenhet/tilgjengelighet er for den enkelte butikk. Begrunn hvorfor du har rangert listen på den måten du har.

 

7. Hva mener vi med eksterne arbeidsbetingelser? Nevn de forskjellige typene som står i boka. Gi eksempler.

 

8. Forklar på en lettfattelig måte hva som skiller begrepene leverandør og distributør. Bruk dine egne ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke alle i hodet, men kan hjelpe deg med de jeg husker.

 

Det er egentlig 5 p'er ikke 4. De er:

 

Plass, Pris, Personal, Produkt og PR (eller påvirkning).

 

Nå husker ikke jeg de interne arbeidsbetingelsene i hodet. Men det er i allefall betingelser du kan få gjort noe med. For eksempel: Økonomi o.l.

Mens eksterne arbeidsbetingelser kan du ikke gjøre noe med. For eksempel konkurrenter.

 

Om ikke jeg husker 100% feil så er leverandørene de som leverer varen. Mens distributørene er de som selger dem. (på en måte)

 

Kan komme og redigere posten litt senere i kveld, det er bare at jeg har litt dårlig tid nå, men senere i kveld kan jeg sette meg ned med boken min fra vg1, og kunnskapen fra vg2.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Det er egentlig 5 p'er ikke 4. De er:

 

Plass, Pris, Personal, Produkt og PR (eller påvirkning).

 

Det opereres bare med de fire p-ene Pris, plass, produkt og påvirkning i markedsføringen. Er mange som sier at det er fem, men man skal altså opperere med fire. Dette lærte vi på videregående, og det samme gjelder på høgskoler/universiteter

Lenke til kommentar
Det er egentlig 5 p'er ikke 4. De er:

 

Plass, Pris, Personal, Produkt og PR (eller påvirkning).

 

Det opereres bare med de fire p-ene Pris, plass, produkt og påvirkning i markedsføringen. Er mange som sier at det er fem, men man skal altså opperere med fire. Dette lærte vi på videregående, og det samme gjelder på høgskoler/universiteter

 

Vi lærte 5 p'er. Både på skolen og når vi var på kurs på BI i drammen. Men samtidig så går jo Personal litt under påvirkning så jeg ser hvorfor mange sier fire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...