Gå til innhold

Sensasjon; oppholdsvær i Bergen! Bildetråd fra Akam-treff i Bergen 11. Oktober 2009


Euklid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg kan få prøve å komme med noe som er ment som konstruktiv kritikk

Det kan du gjerne! Kritikk finlest flere ganger, det du sier gir mening. Takk!

 

Når det blir så mange fine bilder av halvannen time på et avgrenset område kan man lure på hvorfor vi ikke gjør dette oftere :)

Om det er stemning for det kan vi jo prøve igjen om noen uker. Nærmer seg eksamenshelvete for min del nå, men har bare godt av å dra meg ut noen timer av og til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei og hopp, har hentet fargefilmen hos japanphoto (ahi! ahi!) nå :)

 

Alle tatt med en Mamiya C330 + Sekor 80mm/2.8, filmen er en Fujifilm Pro400h:

 

Møhlenpris-trikken

post-191939-1256138046_thumb.jpg

Jeg traff på møhlenpristrikken på veien bort til parken, litt juks siden det var før meetup'en, men det får heller gå :)

 

Left behind..

post-191939-1256137804_thumb.jpg

Noen matet duene, og jeg prøvde å ta et bilde av dem når de spiste. Dessverre er jeg så skummel at jeg skremte bort alle sammen utenom en i forsøket.

 

Benken..

post-191939-1256138239_thumb.jpg

Siden lyset var så flatt og kjedelig (svær gigantisk sky-softboks som dekket hele himmelen) prøvde jeg å gi denne her litt kick ved hjelp av en blitz, blitzen ligger på noen benker på motsatt side av stien. Hadde håpet på et litt mer merkant resultat, men men, burde undereksponert ambient mer.

 

Stairway to heaven?

post-191939-1256138806_thumb.jpg

Branntrapp utenfor realfagsbygget, vi er på vei ut av parken.

 

Sykt chill ass..

post-191939-1256138851_thumb.jpg

 

Behind the scenes..

post-191939-1256138868_thumb.jpg

Og sist men ikke minst, et behind the scenes av gorpium rett før han mistet 85mm/1.2 i vannet (ok, det kunne skjedd :p)

 

Det var det fra meg og beklager alt støvet på bildene, var litt lat og orket ikke blåse så mye :)

Endret av PiratStian
Lenke til kommentar
Flotte bilder igjen, Stian!

 

Jeg synes generelt at jeg får litt mer "3D-følelse" av dine bilder - kan det være et resultat av formatet?

 

Takk for det :)

 

Tror rett og slett 3d-følelsen er en effekt av komposisjon nær bakken + effekt av den store "sensor"-størrelsen, et utsnitt ca tilsvarende 40mm (på full-format, 26mm på crop) med tilsvarende dof til en 80mm (som er objektivet som står på). Når man ser ned en sjaktsøker på 80mm/2.8 får man helt syk 3d-følelse.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Eg hopper med glede på eit tog til Bergen for å vera med på neste treff!(Det er jo "gratis" med ungdomskort) Hadde vert kjekt å møta likesinna :)

 

Enig med deg der, bortsett fra at jeg bor i Bergen da.

 

Selv om jeg sannsynligvis ville fått mindreverdighetskomplekser da jeg kun har Oly E-520 og kit-objektiv... :p

Lenke til kommentar
Eg hopper med glede på eit tog til Bergen for å vera med på neste treff!(Det er jo "gratis" med ungdomskort) Hadde vert kjekt å møta likesinna :)

 

Enig med deg der, bortsett fra at jeg bor i Bergen da.

 

Selv om jeg sannsynligvis ville fått mindreverdighetskomplekser da jeg kun har Oly E-520 og kit-objektiv... :p

D60 her, så eg kjem nok ikkje til å gje deg komplekser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...