Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kornete bilde ved videoavspilling i Windows 7


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vet dette er tatt opp før, men jeg fant det ikke da jeg søkte. Jeg installerte Windows 7 på min dell studio xps 1640 i dag og når jeg spiller av videofilmer i vlc så blir bildet veldig kornete. Jeg prøvde å installere vistadriverene som lå på dell sine hjemmesider, det virket ikke. jeg tenkte jeg skulle prøve vistadriverene som lå på ati sine sider, men de hadde ikke drivere til dette skjermkortet til vista, noe som er litt rart da maskinen ble levert med vista. Noe som har noe lure triks til hvordan man fikser dette?

 

(skjermkort: Ati mobility radeon hd 3670(tror jeg))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er et driverproblem. Det er ingen som hittil (såvidt jeg vet) har klart å forklare hvorfor det skjer, men du kan løse det ved å sette video output til DirectX i preferences.

Da vil den slå av Aero theme under videospilling, men da er ikke videoen kornete.

Det er iallefall det jeg måtte gjøre, og jeg vet om flere som har måttet gjøre det samme.

 

du finner mer om samme tema på VLCs egne forum

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Sett video output til OpenGL. Da blir ikke Aero-interface'et deaktivert når du spiller av video uten kornete bilde. Jeg kjører 32-bit OEM-versjonen av Windows 7.

 

det blir litt bedre, men ikke helt bra :(

Hmm.. Det var rart! Er du sikker på at det ikke bare er dårlig kvalitet på videofilen? Prøv med en H.264-video i HD-oppløsning.

Lenke til kommentar
Sett video output til OpenGL. Da blir ikke Aero-interface'et deaktivert når du spiller av video uten kornete bilde. Jeg kjører 32-bit OEM-versjonen av Windows 7.

 

det blir litt bedre, men ikke helt bra :(

Hmm.. Det var rart! Er du sikker på at det ikke bare er dårlig kvalitet på videofilen? Prøv med en H.264-video i HD-oppløsning.

 

Du har kanskje rett :) Ser bedre ut nå :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

det er mange videoavspillings program som bruker overlay, istede for den nye EVR saken til ms.

ofte fungerer det fint med dx video output også. om du bruker MPC-HC kan du også dra nytte av gpu decoding via DXVA(nvidia(dx10 og nyere)+ati(dx10.1 og nyere) har offesiell støtte). dvs at du kan spille av en 1080p h264 med cpu'en kjørende på 800mhz.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Sett video output til OpenGL. Da blir ikke Aero-interface'et deaktivert når du spiller av video uten kornete bilde. Jeg kjører 32-bit OEM-versjonen av Windows 7.

Hadde AKKURAT samme problemet som trådstarter (og sikkert 100 000 andre der ute)

 

Men gjorde akkurat som du sa og nå er det krystallklart ! :D (Elr kommer jo annpå videoens oppløsning) Men uaansett, alle der ute DETTE FUNGERER! :D

Endret av Testdrive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...