Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2010.


Witten

Anbefalte innlegg

Ser at dere pusher hverandre på det fysiske, og det er bra. Men glem ikke intervjuet. De fleste klarer de fysiske kravene. De er ikke værre en at man klarer de med litt trening.

Det er veldig mange som faller av under intervkuet. Av de jeg har pratet med, virker det nesten slik at det faller av flere der enn under det fysiske. Det hjelper ikke at du har 7 poeng fra de fysiske testene om du ikke har tenkt igjennom hvem du er og hva du står for..

 

Bare en liten tankevekker.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen!

 

Jeg er ny her, men det virket så fint å kunne spørre og diskutere litt her inne :)

 

Jeg har søkt PHS nå, og har begynt treningen. Det jeg bekymrer meg mest for er legeerklæringen, faktisk.

 

Jeg har hatt et øre som ikke har fungert optimalt, da det har tettet seg. Var på legekontoret på fredag, og fikk spylt ut dette, og fikk beskjed om det nå så fint ut. Jeg fikk også beskjed om at det ikke var sikkert at jeg kom til å høre bra med en gang, da vannet hadde lagt seg i øret.

 

Det som bekymrer meg er at vannet fremdeles ikke har kommet ut, og jeg begynner å lure på om det ikke er vannet som er problemet. Jeg tenker meg ihjel på dette, og er redd det ødelegger muligheten min for å søke. Alt annet er jo i boks!

 

Trenger noen innspill? Vet dere om noen i samme situasjon? Hvor lenge kan det ta før vannet kommer ut? Det trenger faktisk ikke være noe verre enn det? Hjelp!

 

Hvordan ligger det an med treningen, jenter? :) Hvordan går det i benk og bom? Merker iallefall at det går fort oppover med styrketreningen. Litt verre med kondis. Hehe :)

 

-Stina

Lenke til kommentar

Det med det fysiske er helt sant! Mest pushing på det her....

 

Men ikke like lett å pushe hverandre intervjumessig, da det alle her inne er helt forskjellige med sine sterke og svake sider!

 

Men jeg selv mye og drøvtygger på hvorfor jeg vil bli politi... Ikke bare på de (for meg) åpenbare grunnene (variert, spennende, masse muligheter etc), men på hvilke aspekter av yrket som gjør at jeg v i r k e l i g får lyst til å bli politi!

Jeg tror intervjuerne lett ser gjennom hva som er en persons litt dypere tanker og hva som er programforpliktede svar....

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde før jeg var på intervju, var å ringe de jeg mener kjenner meg best og spørre de om de synes jeg passet i politiyrket, og hvorfor / hvorfor ikke. Fikk endel interessante svar som hjalp meg å sette ord på sterke og svake sider ift. politiyrket.

 

Kikket også på den smørbrødlisten over hva opptaksnemnda ser etter og fant pluss- og minussider ved meg selv på hvert enkelt punkt.

 

Kan også være en idé å tenke litt på politirollen - er man politi 24 timer i døgnet?

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde før jeg var på intervju, var å ringe de jeg mener kjenner meg best og spørre de om de synes jeg passet i politiyrket, og hvorfor / hvorfor ikke. Fikk endel interessante svar som hjalp meg å sette ord på sterke og svake sider ift. politiyrket.

 

Kikket også på den smørbrødlisten over hva opptaksnemnda ser etter og fant pluss- og minussider ved meg selv på hvert enkelt punkt.

 

Kan også være en idé å tenke litt på politirollen - er man politi 24 timer i døgnet?

 

 

hvor finner jeg den smørbrødlisten? ...er du politi 24t i døgnet? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Det jeg gjorde før jeg var på intervju, var å ringe de jeg mener kjenner meg best og spørre de om de synes jeg passet i politiyrket, og hvorfor / hvorfor ikke. Fikk endel interessante svar som hjalp meg å sette ord på sterke og svake sider ift. politiyrket.

 

Kikket også på den smørbrødlisten over hva opptaksnemnda ser etter og fant pluss- og minussider ved meg selv på hvert enkelt punkt.

 

Kan også være en idé å tenke litt på politirollen - er man politi 24 timer i døgnet?

 

 

hvor finner jeg den smørbrødlisten? ...er du politi 24t i døgnet? :)

Den ligger under opptakskrav på www.phs.no.

Lenke til kommentar
Hei folkens! Rått tips til alle dere som bor i Oslo og omegn: PHS avd Oslo arrangerer åpen dag for videregående avgangselever. Sjekk det ut på facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=308474242425

 

Heisann! ;)

 

Høres veldig spennende ut. Er selv bare 16 år men har planer om å søke PHS etter endt videregående skole :)

20 års aldersgrense.

 

That's right.

Sa bare etter endt videregående :)

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde før jeg var på intervju, var å ringe de jeg mener kjenner meg best og spørre de om de synes jeg passet i politiyrket, og hvorfor / hvorfor ikke. Fikk endel interessante svar som hjalp meg å sette ord på sterke og svake sider ift. politiyrket.

 

Kikket også på den smørbrødlisten over hva opptaksnemnda ser etter og fant pluss- og minussider ved meg selv på hvert enkelt punkt.

 

Kan også være en idé å tenke litt på politirollen - er man politi 24 timer i døgnet?

 

 

hvor finner jeg den smørbrødlisten? ...er du politi 24t i døgnet? :)

 

nei, ingen er politi 24t døgnet, det sier seg selv ! ; )

Lenke til kommentar
Det med det fysiske er helt sant! Mest pushing på det her....

 

Men ikke like lett å pushe hverandre intervjumessig, da det alle her inne er helt forskjellige med sine sterke og svake sider!

 

Men jeg selv mye og drøvtygger på hvorfor jeg vil bli politi... Ikke bare på de (for meg) åpenbare grunnene (variert, spennende, masse muligheter etc), men på hvilke aspekter av yrket som gjør at jeg v i r k e l i g får lyst til å bli politi!

Jeg tror intervjuerne lett ser gjennom hva som er en persons litt dypere tanker og hva som er programforpliktede svar....

 

 

En ganske viktig ting er å kunne peke på positive og negative sider ved seg selv. Det i seg selv er en stor styrke, og ydmykhet er noe som er veldig viktig å ha, selv om det er enormt viktig med en trygg selvtillit også. Har du ikke 100% troen på at du kan klare politiutdannelsen og yrket, så får ikke de det heller. Også viktig å kunne vise refleksjonsevne.

 

Bra samhold i denne tråden også. Flott at dere driver og pusher hverandre litt. Håper dere alle (dvs. dere som virkelig fortjener det, uten at jeg kjenner dere) blir dyktige og gode politifolk etterhvert!

 

Stina: Jeg fikk en tettelse i øret (som ved en veldig alvorlig 'dott' i øret) for ca. ett år siden, men vet ikke om det er det du fikk. Det kan jo være at vannet gjorde øret ditt litt 'duggent', men jeg vet ikke helt. Har du prøvd øredråper eller nesedråper, og å holde for nesa mens du prøver å blåse ut? Håper det ordner seg ihvertfall. Blir nok politikvinne ut av deg også, skal du se! :thumbup:

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar
hvor finner jeg den smørbrødlisten? ...er du politi 24t i døgnet? :)

 

nei, ingen er politi 24t døgnet, det sier seg selv ! ; )

 

Det er det dere må ha et reflektert og modent forhold til, og burde tenke nøye gjennom før dere søker. Legger man fra seg politirollen når man drar fra jobb?

 

Et nøkkelord i den tankerekken er forventninger.

Lenke til kommentar

Jeg vet det høres "feil" ut, men jeg ser på det sånn at dersom jeg kommer til intervju er jeg rimelig sikker på å komme inn.

Men for å komme til intervju må jeg bestå det fysiske, så jeg trener som pokker om dagen.

3 dager med styrke i uka, pluss 4 dager kondisjon.

 

Har milevis igjen til jeg kan være trygg på å klare det, men det SKAL gå!

Lenke til kommentar
Jeg vet det høres "feil" ut, men jeg ser på det sånn at dersom jeg kommer til intervju er jeg rimelig sikker på å komme inn.

Men for å komme til intervju må jeg bestå det fysiske, så jeg trener som pokker om dagen.

3 dager med styrke i uka, pluss 4 dager kondisjon.

 

Har milevis igjen til jeg kan være trygg på å klare det, men det SKAL gå!

Det fysiske er ikkje det du bør vere bekymra for, det bør vere den lettaste delen av opptaket.

 

Dersom du trener så mykje som du gjer vil kondisjonstreninga redusere progresjonen på styrketreninga og vice versa.

Lenke til kommentar

Isåfall går det garantert på bekostning av styrketreninga. Musklane dine må ha 48t kvile for å restituere, dersom du køyrer kondisjonstrening, spesielt med høg intensitet, før det har gått 48t vil du gi kroppen blanda signal. Kroppen vil da avbryte/redusere restitusjonen av musklane du trente i styrkeøkta og fokusere på kondis. (Forenkla forklaring).

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Ja, det er ikke bare en forenkla forklaring, det er ikke 100% korekt heller.

Har du en kilde på det?

Det er sånn at det ikke er helt optimalt å kombinere styrketrening og kondisjon, men det kan gjøres uten veldig uheldige resultater om man gjør det riktig.

Jeg trener styrke på mandag, og løper da ca 30min på tirsdag. Da har det gått over 24 timer og kroppens glykogenlagre er fulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...