Diff Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Sitter og skal prøve å programmere i studiene mine. Nå har PCen immidlertid slått seg vrang. Jeg kan kompilere java-filene i kommandolinja, men når jeg prøver å kjøre class-filne får jeg meldingen Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: CLASSFIL Caused by: Java.lang.ClassNotFoundException: CLASSFIL at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source) (Videre kommer det flere linjer med feilmelding, alle slutter med Unknown Source.) Could not find the main class: CLASSFIL. Program will exit. Jeg har ikke endret på noen innstillinger siden jeg sist klarte å kjøre kompilerte filer. Derfor synes jeg det er rart at jeg plutselig skal få problemer. Er det noen som kan klare å finne en løsning for meg?
Cyberfrog Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Hvis det gjelder alle filer, så ville jeg installert JDK pånytt. Hvis det gjelder en/noen få filer så kunne jeg ha gjettet på pakkestrukturen som en mulig årsak til problemer. Kan iblant være nyttig å sjekke path i "environment variables", om den peker til riktig /bin-katalog (Windows). Hvis ingenting av dette er nyttig, så er det trolig for lite informasjon å gå på.
Zic0 Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Ikke glem at når du kjører class filer fra kommadnolinja så skal IKKE filendelsen være med. Det ritkige er da: java filnavn og IKKE: java filnavn.class
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå